סוף השבוע האחרון לפני הבחירות: אובמה מוסיף להוביל בסקרים, ברמה הארצית וברמת מדינות המפתח

סקר חדש: גוברים ספקות הבוחרים לגבי שרה פיילין; התוצאה: שחיקה בתמיכה בכרטיס הרפובליקני ; סקר של ניו יורק טיימס / סי.בי.א.ס: בוחרי אובמה "לוקחים ללב" את סיכויי הצלחתו של מועמדם הרבה יותר מחסידיו של ג'ון מקיין

ברק אובמה מוסיף להוביל בסקרים, ברמה הארצית וברמת מדינות המפתח, לקראת סוף השבוע האחרון לפני הבחירות לנשיאות. מסורתית, זה פרק הזמן שבו ה"מתנדנדים" מכריעים למי יצביעו.

לפי סקר המעקב היומי של גאלופ, שמודד דפוסי הצבעה ברמה הארצית, 50% מהנשאלים היו מצביעים בעד אובמה לו הבחירות היו נערכות אתמול (ה'). לפי סקר המעקב היומי של ראסמוסן, אף הוא ברמה הארצית, מוביל אובמה בשיעור 51% לעומת 46% למקיין. זו עליה של שני אחוזים למועמד הדמוקרטי. לעומת זאת, סקר פוקס ניוז אופיניון דיינאמיקס מוצא שאובמה מוביל בהפרש של שלושה אחוזים בלבד, 47% לעומת 44%, בהשוואה להפרש של תשעה אחוזים בשבוע שעבר.

אבל מדד חשוב לא פחות הוא התלהבות הבוחרים, מידת מעורבותם האישית בתהליך. סקר של ניו יורק טיימס / סי.בי.א.ס מצא, שבוחרי אובמה "לוקחים ללב" את סיכויי הצלחתו של מועמדם הרבה יותר מחסידיו של ג'ון מקיין. 52% מהבוחרים אומרים, כי מבחינתם בחירתו של אובמה "חשובה במידה קיצונית" ו-34% אומרים, כי בחירתו "חשובה להם מאד". בסך הכל, 86% מייחסים חשיבות רבה ביותר לבחירת המועמד הדמוקרטי.

להשוואה: 48% אמרו כי בחירת מקיין חשובה להם "במידה קיצונית" ו-34 אמרו, כי בחירתו "חשובה להם מאוד". בסך הכל, 82%. המשמעות היא, שמצביעים רבים יותר יהיו מוכנים לעשות הרבה כדי להצביע בעד אובמה, למשל ללכת בקלפי בשלג כבד, מאשר למען מקיין.

הסקר של הטיימס מצא עוד, כי גוברים ספקות הבוחרים לגבי שרה פיילין, סגניתו של מקיין. התוצאה היא שחיקה בשיעור התמיכה בכרטיס הרפובליקני. לפי הסקר, 59% מהנשאלים אמרו, כי פיילין אינה מתאימה לשמש סגן נשיא. זו עליה של תשעה אחוזים בשיעור המתנגדים לפיילין מאז תחילת אוקטובר. כמעט שליש מהנשאלים אמרו, כי בחירת פיילין תהיה גורם משמעותי שישפיע על הצבעתם בבחירות ורוב הנשאלים האלה אמרו שהם תומכים באובמה.

ובתשובה על שאלה שנגזרה מקודמתיה, אמרו רוב הנשאלים כי יש להם אמון רב יותר ביכולתו של אובמה לבחור באנשים מתאימים לעמדות מפתח בממשלו מאשר ביכולתו של מקיין.

השורה התחתונה של הסקר: ברמה הארצית מוסיף אובמה לשמור על פער של 11% בהשוואה למקיין: 51% מול 40%.

ברמת מדינות המפתח: סקר מאריסט מצא, כי בקולוראדו נהנה אובמה מתמיכה של 52% מהנשאלים, בהשוואה ל-43% למקיין; ובווירג'יניה, מדינה שנחשבה תמיד מעוז רפובליקני, יש לאובמה יתרון של שישה אחוזים: 49% מול 43%.