ההכרעה על מכרז הרייטינג בטלוויזיה תתקבל בעוד שבוע

מאחר שרק חברה אחת ניגשה בסופו של דבר למכרז - ייתכן כי המכרז יבוטל, והוועדה למדרוג תפרסם מכרז חדש

ההכרעה בדבר המכרז על הרייטינג בטלוויזיה תתקבל על-ידי ועדת המדרוג בעוד כשבוע, בישיבת המליאה שתתקיים ב-13 לחודש. לא מן הנמנע כי מליאת הוועדה תחליט לפרסם את המכרז מחדש, וזאת לאחר שלמכרז הסופי הוגשה הצעה אחת בלבד, כך נודע ל"גלובס".

כאמור, בישיבה שתתקיים בשבוע הבא תדון מליאת ועדת המדרוג בהצעה שהוגשה על-ידי חברת טלגאל ובשיתוף עם חברת TNS העולמית אשר עודכנה והוגשה באופן סופי לוועדה. בפני הוועדה עומדות שתי אלטרנטיבות: האחת היא קבלת ההצעה הסופית שהוגשה, והשנייה ביטול המכרז לאור העובדה כי נותר מציע יחיד במכרז - מה שאפשרי על-פי חוק ועל-פי תנאי המכרז שהוגדרו מראש.

על מליאת הוועדה למדרוג נמנים נציגי קשת, רשת, ערוץ 10, הרשות השנייה, רשות השידור, ערוץ המוסיקה 24, ערוץ 9 הרוסי ואיגוד הפרסומאים.

ד"ר יפעת בן-חי, מנכ"ל הוועדה למדרוג: "ההצעה תונח על שולחן הוועדה, והיא תשקול את ההצעה ואת האלטרנטיבות שעומדות בפניה מעצם הסיטואציה של מציע יחיד בהליך מכרזי. בחשבון זה יבואו כל ההיבטים גם הכלכליים וגם הטכנולוגיים, שכן זה גם עניין של טכנולוגיה חדשה שהחברה מציעה, ונצטרך לבחון מה סוג השיפור במדידה בהשוואה להיום".

כפי שנחשף ב"גלובס", המחיר אותו מבקשת טלגאל מהוועדה עומד על כ-10 מיליון שקל לשנה, מחיר הגבוה בכ-3 מיליון שקל מהמחיר אותו היא גובה כיום מהוועדה למדרוג המסתכם בכ-7 מיליון שקל בשנה.

על-פי הערכות, ההצעה הכספית של קבוצת מ.ב.ע נציגת GFK בישראל שהתמודדה במכרז, אך פרשה רגע לפני ההגשה של ההצעה הכספית אמורה היתה להסתכם ב-7.2 מיליון שקל. כזכור, מ.ב.ע (שותפות של עוזי פלד, GFK העולמית ואבינעם ברוג) פרשה מהמכרז לאחר שלטענתה הוועדה למדרוג דרשה ממנה, כמו גם מטלגאל, לבצע ניסוי של המערכת המוצעת. מ.ב.ע הביעה התנגדות לניסוי שכן לטענתה עלותו הכספית תגיע לכ-200 אלף יורו והוא ידרוש 3 חודשי עבודה מלאים.

עם פרסום הידיעה ב"גלובס" לפני כחודשיים אמר ברוג בתגובה כי אם הועדה תסכים לבחון את ההצעה מחדש, מ.ב.ע מוכנה לספק את השירות ב-7.2 מיליון שקל.

גורמים בכירים בתעשייה אמרו היום כי המשבר הכלכלי, צפוי להשפיע על קבלת ההחלטה, בהתחשב במחיר אותו מבקשת טלגאל TNS.

איתן כסיף, מנכ"ל טלגאל, מסר בתגובה: "הצעתה של TNS טלגאל לוועדה למדורג מבוססת על המשך הענקת השירות הקיים בעלויות שהינן נמוכות יותר מעלות השירות השוטף, זאת עקב עלויות תחזוקה נמוכות יותר. מנגד, קיימת עלות שנובעת מהצורך לרכוש ציוד טכנולוגי חדש התומך בסביבת השידור הטלוויזיונית בעידן הנוכחי ובמהלך תקופת ההתקשרות שהינה עד שנת 2014 . שילוב שני הגורמים הללו מחייב כי עלות השירות השוטף תהיה גבוהה מהעלות הנוכחית. TNS טלגאל תשמח להיכנס לדיאלוג מול הוועדה לגבי המשך-מתן השירות".