אחרי ההורדה החדה בתחזית הצמיחה של ישראל - ב-UBS חותכים תחזיות גם למגזר העסקי: מורידים המלצות לבנקים

ב-UBS מעדיפים את לאומי על שאר הבנקים הגדולים, ומעניקים לו המלצת "קנייה" לעומת המלצת "נייטרלי" לשאר הבנקים ; במגזר הטלקום שומרים ב-UBS על המלצת "קנייה" למניות פרטנר וסלקום ועל המלצת "ניטרלי" למניית בזק

לדברי האנליסטים של הבנק, ישראל לא תוכל לחמוק מהאטה משמעותית שתפגע בבנקים בישראל, ב-UBS מעניקים המלצת "נייטרלי" לפועלים , דיסקונט ומזרחי טפחות והורידו את מחירי היעד למניה ל-10 שקל, 4 שקל ו-22 שקל בהתאמה. בנק לאומי הוא הבנק היחידי שזכה להמלצת "קניה" עם מחיר יעד של 13 שקל למניה.

לעומת זאת בבית ההשקעות אי.בי.אי. אמרו על הבנקים בישראל כי חשיפתם למקור המשבר שהוא שוק הדיור האמריקאי, הייתה מוגבלת, "מלבד בנק פועלים שרשם הפסד משמעותי על תיק ה-MBS. חשיפת הסקטור הבנקאי קטנה יחסית לבנקים במערב אירופה ובנקים אמריקאים שנמצאים בליבו של המשבר".

באי.בי.אי. ציינו כי "ההשפעות העקיפות של משבר הדיור האמריקאי, לעומת זאת, הינן בלתי מבוטלות וגרמו לירידה ברווחי הבנקים הישראלים ברבעונים האחרונים וימשיכו לגרום לרווחיות נמוכה ברבעונים הקרובים לעומת הרווחיות שהוצגה בשנות הגאות 2004 -2007.

בחינה של מאזני בנקים אמריקאים, בנקים במערב אירופה ובנקים במדינות מתעוררות מול מאזני הבנקים הישראלים מגלים כי הבנקאות הישראלית נכנסה למשבר הנוכחי בצורה טובה יותר מאשר בנקים גדולים ותיקים ומוכרים ברחבי העולם.

בבית ההשקעות אי.בי.אי. צופים כי רווחיותם של הבנקים אכן תיפגע במיתון אולם בחינה מחודשת ושמרנית של אופי פעילותם ותמהיל הכנסות הבנקים מלמד על שווי כלכלי גבוה משמעותית משווי השוק. באי.בי.אי. אמרו כי להערכתם, מניות הבנקים יהיו גם הראשונות להתאושש עם סימני הרגיעה בשווקים ויציאה ממשבר ריאלי. להערכת האנליסטים בבית ההשקעות, מחירי סקטור זה מגלמים כבר את רוב הסיכון ולכן הם ממליצים על "קנייה" לסקטור הבנקאות בישראל.

לגבי מגזר הטלקום, אומרים ב-UBS כי הוא אכן מגזר דפנסיבי אך הוא אינו חסין מההאטה הצפויה. בבנק השוויצרי שמרו על המלצת "ניטרלי" למנית בזק אך הורידו את מחיר היעד ל-6.2 שקל למניה. למניות חברות הסלולר, סלקום ופרטנר שמרו בבנק על המלצת "קניה" עם הורדת מחירי היעד ל-33 ו-82 שקל למניה.

בתחילת השבוע הורידו בבנק השוויצרי UBS את התחזיות לצמיחת התמ"ג בישראל ב-2009 מ-2.1% ל-1% בלבד. לדברי האנליסטים בבנק הסקטור העסקי בישראל יפגע מההאטה.

חיזוק לצפי להאטה במשק הישראלי, ניתן לראות בפרסום של סקר החברות לרבעון השלישי של בנק ישראל, שממנו עולה כי ברבעון שהסתיים בספטמבר ניכרה האטה בקצב ההתרחבות של הפעילות העסקית.

[לפורטל הפיננסי] ;[להמלצות אנליסטים]