"הוביל את חוק הדיור הציבורי והתמיד במאבקו לשיפור תנאי החיים של הדיירים"

מנכ"ל עמידר, יעקב ברוש, נפרד בצער מח"כ רן כהן

חוק הדיור הציבורי שהוביל ח"כ הפורש רן כהן, הינו אחד החוקים החברתיים החשובים ביותר הפועלים למען השכבות החלשות בישראל. ח"כ רן כהן היה המוביל בחקיקת חוק הדיור הציבורי, חוק שבעקיפין הביא למכר של כ-26,000 דירות לדיירי השיכון הציבורי.

הדיור הציבורי הוא כלי סוציאלי שנועד לפתור את בעיות הדיור של השכבות החלשות, לרבות קשישים, נכים, ובתי-אב מהעשירונים התחתונים. ברוב מדינות המערב הדיור הציבורי נמצא בעשור האחרון בהתפתחות מואצת, מתוך הכרה שמדובר בכלי סוציאלי חיוני, שמשפיע על שלמות הרקמה החברתית, במיוחד בתנאים של כלכלה גלובלית.

הודעתו של כהן על פרישתו מהחיים הפוליטיים מצערת אותי כמנכ"ל חברת עמידר, חברת הדיור הציבורי הממשלתית הגדולה בישראל, כי מעבר להיותו ח"כ נמרץ שפעל בכל כוחו לטובת קידום החוק בכלל ושיפור תנאי חייהם של החלשים בפרט, היווה כהן דוגמא ומופת לפעילות פרלמנטרית לטובת הציבור, ללא אינטרסים פוליטיים.

כבר בשנת 1992, במסגרת תפקידו כסגן שר הבינוי והשיכון, פעל כהן רבות לקידום הדיור הציבורי בארץ ולמציאת פתרונות דיור לשכבות החלשות ולעולים.

מן הסתם, נושא הדיור הציבורי בער בעצמותיו. כמי שהתגורר בדירת עמידר בעכו בתחילת שנות ה-50, וחווה על בשרו את בעיות דיירי השיכון ציבורי, הכיר כהן מקרוב את מצוקת הדיירים בדיור הציבורי.

לאורך השנים הוביל כהן, בנחישות ובחריצות, את חוק הדיור הציבורי אחרי תהליך ארוך ומתיש. ואולם, למרות שחוק הדיור הציבורי אושר ויצא אל הפועל, כהן לא הסתפק בכך והמשיך בפועלו לטובת שיפור תנאי חייהם של הדיירים, בהיבטים שונים כגון הנחות בשכ"ד, שיפור תחזוקת הדירות, הרחבות בנייה, בניית דיור לקשישים, התקנת דודי שמש לדיירי השיכון הציבורי ועוד מגוון שיפורים רבים.

כמנכ"ל עמידר, אני מוקיר ומעריך את פועלו ותרומתו של ח"כ כהן לכלל דיירי השיכון הציבורי בישראל. אין בליבי ספק כי פרישתו מהחיים הפוליטיים לא סתמה את הגולל על פעילותו למען אוכלוסיות נזקקות.