אטיאס: מפעילי סלולר וירטואליים חדשים יקבלו רישיון ללא שימוע

המטרה: לראות כבר ב-2009 שחקני סלולר חדשים בשוק התקשורת המקומי, שיגבירו את התחרות בתחום

שר התקשורת, אריאל אטיאס, מתנגד לתהליך ארוך ומסורבל שיעכב בצורה משמעותית את הנפקת הרישיונות למפעילים סלולריים וירטואליים (MVNO) במסגרת של שימוע, ומתכוון לפעול להנפקת רישיונות בתוך כחודש ללא שימוע. המשמעות היא קיצור משמעותי בלוחות הזמנים להכנת הרישיונות במטרה להביא לכך שניתן יהיה להכניס מפעילים כאלה כבר ב-2009.

ל"גלובס" נודע כי אטיאס מפעיל לחץ על הדרג המקצועי במשרד במטרה לאלץ את הצוותים להשלים את הכנת הרישיונות כמה שיותר מהר, בהסתמך על כך שישנה החלטת ממשלה שקובעת שיש להכניס מפעילי MVNO בלוחות זמנים מוגדרים ולכן אין צורך בעריכת שימוע.

כפי שנחשף ב"גלובס", אם משרד התקשורת היה נכנס לתהליך של שימוע לצורך הנפקת הרישיונות, ספק אם ניתן היה להכניס מפעילים וירטואליים לשוק ב-2009 ורוב הסיכויים שהעסק היה נגרר ל-2010.

על-פי הערכה הרווחת בקרב חברות הסלולר, משרד התקשורת יערוך שימוע על הזכות להכנסת מפעילים סלולריים חדשים ועל תיקון הרישיון שלהם בהתאם, ועל כך הן בונות. תהליך כזה, מטבע הדברים, ייקח חודשים כיוון שהניסיון מלמד שלאחר השימוע העיקרי מתגלים סדקים שמחייבים לא אחת תיקונים ברישיונות ולעתים הדבר כרוך בעריכת שימוע משני נוסף.

כעת, אטיאס מחליט להעמיד את חברות הסלולר בפני עובדה מוגמרת ובכך מעניק רוח גבית חשובה למפעילים חדשים שמאמינים שניתן להרוויח מהמודל של מפעיל סלולרי וירטואלי. למרות הצעד החשוב, הדרך ארוכה ומסובכת.

השוק רווי, הנישות תפוסות והמחירים זולים בהשוואה לעולם, כך שהסיכונים של מפעיל חדש גבוהים מאוד. בנוסף, מחירי המעבר של המפעיל החדש על גבי הרשת הסלולרית יצטרכו להיקבע על ידי משרד התקשורת במידה והצדדים לא מגיעים להבנות ביניהם, כך שהמשרד עוד יידרש לעבודות כלכליות לא פשוטות כדי להסדיר את השוק.