מייסד Digg קווין רוז: אין אקלים מתאים יותר ממשבר כלכלי כדי לבצע אקזיט מוצלח לסטארט-אפ שלכם

מייסד ומנכ"ל אתר דירוג החדשות הפופולרי דיבר בוועידת הווב 2.0 בשבוע שעבר: "הקושי להשיג מימון רק אומר שישנם פחות מתחרים ויותר התמקדות בחברות צעירות שיש להן מה לחדש"

אם תשאלו את קווין רוז, מייסד ומנכ"ל אתר דירוג החדשות הפופולרי Digg, אין אקלים מתאים יותר ממשבר כלכלי על מנת לבצע אקזיט מוצלח לסטארט-אפ שלכם, אם יש לכם אחד כזה. רוז דיבר בוועידת הווב 2.0 שנערכה בסן-פרנסיסקו בשבוע שעבר. "הקושי להשיג מימון רק אומר שישנם פחות מתחרים ויותר התמקדות בחברות צעירות שיש להן מה לחדש" אמר רוז, בידיעה שפורסמה ב- AFP.

Digg, כמו גם פייסבוק של מארק צוקרברג (ראו כתבה) באה לאוויר העולם ב-2004, לאחר התפוצצות בועת ההיי-טק, בתקופה שנחשבה קשה עבור חברות הטכנולוגיה. "היתרון הגדול שלנו היה דווקא שלא השקנו את האתר בתקופת הווב 2.0", אמר רוז..

אתרו של רוז אכן זכה לשוק נקי ממתחרים בחודשים הראשונים לקיומו, מה שגרר סיקור נרחב של האתר בכלי התקשורת ואיפשר לאתר ליצור בסיס איתן של גולשים קבועים.

רוז קרא ליזמי אינטרנט ללמוד מהניסיון שלו, לדבריו הוא "עבד על Digg בערבים ובסופי שבוע", הוא שימש גם כאיש השיווק של האתר ופרסם אותו ע"י הפצת מסרים בפודקאסטים שהורידו גולשים ב-iTunes. רוז ניצל את הבמה החינמית שהעניק לו שירות המיקרו-בלוגים Twitter, כדי לפרסם בלוג בו עידכן את הגולשים בנעשה באתרו, וניצל גם את העובדה שטוויטר מאפשר לבלוגרים שלו לשלוח מסרונים לסלולריים של קוראי הבלוג.