הבנק העולמי בתחזית קודרת: "בשנה הבאה, היקף הסחר העולמי עלול ליפול בפעם הראשונה מאז 1982"

[לבורסות בעולם] [לחמ"ל גלובס - המשבר העולמי: כל החדשות, הנתונים והפרשנויות] מדד Baltic Dry העוקב אחרי היקף המשלוחים הימיים של חומרי גלם נפל בין 90% ל-92% מאז הקיץ האחרון

"בשבועות האחרונים, עוד ועוד מדינות מתפתחות פונות לבנק העולמי בבקשה לעזרה כשהן מקוות לעבור את משבר האשראי העולמי בשלום", אמר אמש (ג') רוברט זואליק, נשיא הבנק העולמי.

זואליק מעריך כי היקף המסחר העולמי, הדלק שמניע את הצמיחה הכלכלית בעולם, יצטמם בשנה הבאה בפעם הראשונה מאז 1982, וזאת כתוצאה מהחרפתו של משבר האשראי העולמי שגורם, בין השאר, לפגיעה במימון של מסחר בינלאומי.

"אנחנו מעריכים כי בשנה הבאה היקף הסחר העולמי יצנח, לא יאט או יציג ירידה משמעותית בצמיחה, אלא ממש יצטמצם בפעם הראשונה מאז 1982", אמר זואליק בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס לקראת פגישה של מנהיגי המדינות המובילות שתערך בסוף השבוע.

מדד Baltic Dry, העוקב אחרי הביקוש וההיצע של חומרי גלם, כולל סחורות, לפי היקף המשלוחים הימיים של אותן סחורות, נפל בין 90% ל-92% מאז הקיץ האחרון [לאתר חוזים עתידיים].

"מדובר בירידה משמעותית", אמר זואליק שהבטיח כי הבנק העולמי ירחיב את המימון של מסחר בינלאומי.

נזכיר כי בשבוע שעבר, סוכנות הדירוג פיץ' הפחיתה את אופק דירוג האשראי של שש מדינות מתפתחות, ביניהן רוסיה, מקסיקו, דרום אפריקה ודרום קוריאה.