נאמני נידר מבקשים להאריך ב-30 יום את הקפאת ההליכים בחברה

עד כה הוגשו לנאמנים תביעות חוב בהיקף 412 מיליון שקל, מהם 260 מיליון מצד הבנקים ; טוענים כי בידיהם הצעות לרכישת מתחם הולילנד בירושלים, המהווה את הנכס המרכזי של נידר

נאמני חברת הנדל"ן נידר , עוה"ד אמיר ברטוב וקובי אמסטר, הגישו היום (ב') לבית המשפט דו"ח שני, בו הם מבקשים להאריך ב-30 יום את הקפאת ההליכים, משום שלמרות המשבר הכלכלי והקיפאון בענף הנדל"ן, הצליחו לטענתם לגבש הצעות רציניות שיובילו להסדר נושים.

לדבריהם, בשל המשבר מציעים רבים שהתעניינו בנכסי הנדל"ן של נידר נסוגו מהצעותיהם ואחרים מעדיפים "לשבת על הגדר". לכן, הם מבקשים שלא לבצע מכירות חפוזות ולהאריך את ההקפאה, תוך צמצום מאסיבי של הוצאות החברה, שיכלול את המשך העסקתם של שני עובדים בלבד, הפסקת העבודות על הדוחות הכספיים וצמצום שטח המשרדים שלה.

הנכס המרכזי של נידר הוא מתחם הולילנד בירושלים (בעלות בקרקע המיועדת לבניית 264 יח"ד ושטח של 1,600 מ"ר לשטח מסחרי וחניון תת-קרקע), שלפני המשבר הכלכלי טווח ההצעות במזומן שהתקבלו בעניינו היה 160 מיליון שקל ומעלה לעסקת מזומן ו-45% לעסקת קומבינציה. זכויות נידר במתחם משועבדות לבנק לאומי , שהבהיר שהוא מעוניין בעסקת מזומן בלבד.

כעת בידי הנאמנים 3 הצעות: חברת רייכמן הציעה באופן לא מחייב 140 מיליון שקל במזומן; קבוצת משקיעים מחו"ל הציעה לרכוש 50% מזכויות נידר במתחם כנגד הלוואת בעלים בסך 25 מיליון שקל, ותשלום חוב החברה לבנק לאומי; חברת נהור שבבעלות חברת האוטובוסים "דן" הציעה עסקת קומבינציה בשיעור 36%-46%.

עד כה הוגשו לנאמנים תביעות חוב בהיקף 412 מיליון שקל, מהם 260 מיליון מצד הבנקים.