הפלסטיקאי רוני מוסקונה: פרופורציה והכללית משתמשות בשמי בקישורים בגוגל

טוען כי הנתבעות רכשו את שמו כמילות מפתח במערכת Google AdWords, ולכן כאשר מוקש שמו במנוע החיפוש של גוגל, מודעותיהן של פרופורציה והכללית מופיעות בדף תוצאות החיפוש - ללא הסכמתו

ד"ר רוני מוסקונה, מבכירי המנתחים הפלסטיים בארץ, תובע בבית משפט השלום בתל-אביב 600 אלף שקל ממכון "פרופורציה" ומכללית אסתטיקה מבית שירותי בריאות כללית, בטענה כי השתמשו בשמו כדי לפרסם את עצמן בגוגל .

באמצעות עוה"ד טל יצחק רון ורונן שיין ממשרד רון, דריהם ושות', טוען מוסקונה כי הנתבעות רכשו את שמו כמילות מפתח במערכת המודעות המקוונות של מנוע החיפוש גוגל (Google AdWords). לכן, כאשר מוקש שמו במנוע החיפוש של גוגל, מודעותיהן של פרופורציה והכללית מופיעות בדף תוצאות החיפוש.

מוסקונה טוען כי הוא מעולם לא הסכים ולא התבקש להסכים לשימוש שעושות הנתבעות בשמו, וכי לא היה מסכים לכך, גם אם היו משלמות לו.

שיטת ה-Adwords, המשמשת את גוגל בעשור האחרון ועומדת מאחורי הצלחתה המסחרית, מאפשרת למפרסמים לרכוש מגוגל מילות מפתח בכל נושא. משתמשי מנוע החיפוש שיקלידו את מילות המפתח יקבלו בתוצאות גם מודעות בטור צד, המכונות "קישורים ממומנים", של מפרסמים אלה. מיקום הקישור ברשימה תלוי, בין היתר, במחיר שמוכן המפרסם לשלם עבור כל "הקלקה" של גולש.

בניגוד לתביעות דומות שהגישו רשת "מתאים לי" והכירורג הפלסטי ד"ר דב קליין, בעילת הפרת סימן מסחר, מוסקונה תובע בעילה של פגיעה בפרטיות ובקניין ושל עשיית עושר ולא במשפט. זאת, מאחר שהמחוזי פסק בעניין "מתאים לי", כי ניתן להשתמש בצירוף מילים ואותיות הנכללים בסימן מסחר של חברה כמילות מפתח בקישורים הממומנים של גוגל. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 51739/08).