הפייה טינקרבל נלחמת באבטלה

החרדים יתגייסו, הייטקיסטים יילגמו תה בחדר מורים, והעובדים הזרים ייעלמו מעצמם

במשרד האוצר חיים כנראה בארץ לעולם לא, אחרת אי אפשר להסביר את התוכנית שלהם למלחמה באבטלה, כפי שפורסמה ב"גלובס".

  1. הם יגייסו את החרדים לצבא כאילו אין הסכמים קואליציוניים
  2. הם יגרשו את כל העובדים הזרים כאילו אין לובי של חקלאים שיושבים בכנסת (כמו שלום שמחון ושאר חברים מכל הקשת הפוליטית)
  3. הם אפילו יהפכו את אנשי ההיי-טק המובטלים למורים - כאילו אין את רן ארז שימנע כל דבר שקשור ברענון מערכת החינוך

החרדים

תחילה לחרדים. הרי עבר רק חודש מאז הדיל הלא פורמלי בין נתניהו לש"ס, שכנראה הבטיח להם הרים וגבעות. באיזה קונסטלציה מתכוונים באוצר לגייס פתאום את החרדים? האם הם בונים על ניצחונה של לבני בבחירות?

גם היא הרי תצטרך את החרדים, וספק אם יהיה לה את האומץ שלא היה לשום מנהיג לפניה, כולל דוד בן גוריון. התוכנית מציעה גם ללמד את החרדים יותר מתמטיקה ואנגלית. עד לאחרונה קראו לזה "מקצועות ליבה", אבל החרדים צפצפו והמשיכו לקבל כסף רק על לימוד תורה.

מה השתנה?

העובדים הזרים

תוכנית האוצר כוללת גירוש מסיבי של עובדים זרים "לא חוקיים". ומה בקשר לחוקיים? הרי כל זמן שימשיכו להביא עובדים זרים בהיתר, הם יישארו כאן גם כשיפוג תוקף ההיתר.

התשובה לשאלה טמונה בלובי של חברי כנסת מימין ומשמאל, שדואגים לאספקת עובדים זרים לחבריהם בקיבוצים, במושבים ובפרויקטים לנדל"ן.

הכנסת הרגילה את כולנו לעבדים מודרניים, ובאוצר לא מציעים שום שינוי מלבד קוסמטיקה: זיהוי ביומטרי לזרים, תמריצים מינוריים לישראלים.

הייטקיסטים בחדר המורים

הרעיון להציע למפוטרי ההיי-טק הסבה מקצועית להוראת מדעים מדויקים בבתי הספר הוא גאוני. השאלה היא איך הופכים את הכותרת הזו לפתרון ישים. "תמריצים כספיים" זו בהחלט כותרת.

האם תוספת של 1,500 שקל מעל שכרו של מורה "רגיל" תספיק למי שהרוויח עד לאחרונה 20 אלף שקל ויותר?

ואיך בדיוק תגרמו לרן ארז ולחבריו המורים הוותיקים להסכים לכך שהם יישארו מורים "רגילים", בעוד נסיכי ההיי-טק יזכו למעמד ולשכר מיוחד? הרי ארז לא הסכים למהפכות הרבה יותר מינוריות.

גם במקרה הזה לא ברור מה השתנה הפעם. אין מנוס אלא ליישם מהפכה אמיתית שתעלה באופן חד את משכורות המורים בארץ כדי להזרים אל המערכת אנשים ראויים, אבל אין לכך שום קשר למפוטרי ההיי-טק. גם למקצוע הביולוגיה צריך מורים טובים, גם לספרות וגם להיסטוריה. *