מנהיג הרוב בסנאט דחה את ההסכם אליו הגיעו הסנטורים משתי המפלגות בעניין הסיוע ליצרניות המכוניות

עדכון - שוק המניות האמריקני שב לטריטוריה השלילית ; סנטור רייד אמר כי יצרניות כלי הרכב המובילות בארה"ב חייבות להציג לקונגרס תוכנית חדשה בכדי שזו תועמד לבחינה מחדש

מנהיג הרוב בסנאט, רייד הודיע כי עדיין לא אושרה בסנאט תוכנית ההצלה לתעשיית הרכב, בכך סותר רייד את הדברים שפורסמו מוקדם יותר בדבר הסכם בין המפלגות בנוגע להצלת שלוש יצרניות הרכב המובילות בארה"ב. רייד אמר כי היצרניות חייבות להציג לקונגרס תוכנית חדשה בכדי שזו תועמד לבחינה מחדש.

רייד אמר כי הסנטורים המייצגים את המדינות בהן פועלות היצרניות ובהן מישיגן הגיעו להסכם פשרה אך אין סיכוי כי הוא יעבור בקונגרס או בסנאט, וציין כי הקונגרס ישוב להתכנס ב-8 בדצמבר במידה ויצרניות המכוניות יציגו בפניו תוכנית חדשה.

מוקדם יותר נודע כי הושגה הסכמה דו-מפלגתית בין הסנאטורים מהמפלגה הדמוקרטית והרפובליקנית בארה"ב לפיה ניתן היה לחשוב כי תעשיית הרכב תזכה לסיוע.

עם פרסום דבר ההסכם עבר שוק המניות האמריקני לעליות שערים. מניות פורד מוטורס וג'נרל מוטורס שנסחרו לפני ההודעה בירידות בשיעור של כ-20% רשמו לאחר הפרסום עליות חדות בין 20% ל-30% וגררו את השוק כולו לעליות. אך השוק שב לטריטוריה השלילית עם היוודע דבר דחיית ההסכם.

בשעה 14:30 שעון וושינגטון צפויה קבוצת הסנטורים משתי המפלגות אשר הכריזה על חתימת ההסכם לקיים מסיבת עיתונאים בנושא. ההודעה הפתיעה את מנהיגי הקונגרס שעדיין לא הודיעו אם הם תומכים בתוכנית.

ראשי התעשייה התחננו בפני ועדת השירותים הפיננסים בקונגרס במהלך היומיים האחרונים לאשר להם את חבילת הסיוע בהיקף של 25 מיליארד דולר מכספי תוכנית ה חילוץ, בכספים רוצות החברות לעשות שימוש כהלוואת גישור. אך תחינתם זכתה להתנגדות בבית הנבחרים ובאוצר האמריקני, אשר מייעדים את כספי התוכנית לחילוץ המערכת הפיננסית והבנקאית. ניראה כי ההודעה העכשווית מצביעה על שינוי במידת ההתנגדות, ועל העברת כספים שהיקפם טרם פורסם לתעשייה הנמצאת על סף התמוטטות.

מנהיג הרוב בסנאט, הארי רייד סרב אמש לקבוע מועד לדיון בסוגיית תוכנית הסיוע לתעשייה הנמצאת על סף פשיטת רגל, אך אמר היום כי יתכן והקונגרס ישוב בדצמבר לדון בנושא. זאת למרות שריק ואגנר, מנכ"ל GM אמר כי במידה והתעשייה לא תקבל את הסיוע הנדרש לה התוצאה תיהיה פיטוריהם של 1.4 מיליון עובדים במהלך השנה הראשונה.