למרות צלילת המניה: אנהויזר-בוש-InBev מנפיקה מניות חדשות ב-8 מיליארד דולר

המחיר נמוך ב-69% ממחיר הסגירה ; בשבוע שעבר השלימה InBev את העסקה בת 52 מיליארד הדולר שבמסגרתה היא רכשה את אנהויזר-בוש האמריקנית

יצרנית הבירה הגדולה בעולם, החברה הבלגית-אמריקנית אנהויזר-בוש-InBev , הודיעה על הנפקת מניות בשווי כולל של 6.36 מיליארד אירו (8.05 מיליארד דולר), כדי לממן את העסקה שיצרה את החברה במתכונתה הנוכחית, וזאת חודש לאחר שדחתה את המכירה בגלל הירידה במחיר המניה.

בהודעה שפרסמה היום (ב') החברה, הפועלת מהעיר לובן שבבלגיה, נאמר כי החברה תציע לבעלי המניות שלה 986.1 מיליון מניות חדשות בהנפקת זכויות במחיר של 6.45 אירו ליחידה. המחיר נמוך ב-69% ממחיר הסגירה בסך 20.60 אירו של המניה ביום ו' שעבר.

בשבוע שעבר השלימה InBev את העסקה בת 52 מיליארד הדולר שבמסגרתה היא רכשה את אנהויזר-בוש האמריקנית, וקיבלה 54.8 מיליארד דולר מבנקים למימון ההלוואה. מניית החברה איבדה כשליש מערכה מאז ה-14 באוקטובר, המועד שבו הודיעה החברה הבלגית כי דחתה את הנפקת המניות עד שיתייצבו השווקים.

החברה מסרה שבעלי המניות הגדולים ישקיעו בהנפקה כ-2.8 מיליארד אירו. BNP פאריבה, דויטשה בנק וג'יי.פי מורגן הם החתמים של ההנפקה, שהיקפה 1.2 מיליארד אירו של מניות אנהויזר-בוש-InBev, ללא זכות הצבעה.

הבוקר (ב') נסחרה מניית החברה בבריסל בירידה של 1.2 אירו, 5.8%, ובמחיר של 19.40 אירו. מאז 21 בנובמבר, יום המסחר האחרון במניה, איבדה המניה 16% מערכה בגלל ספקולציות על המכירה המתוכננת.

במסגרת תנאי הנפקת הזכויות, יוכלו בעלי המניות לרכוש 8 מניות חדשות על כל 5 מניות שבבעלותם. רכישת אנהויזר-בוש העניקה ל-InBev את השליטה ב-50% משוק הבירה בארה"ב, ואיפשרה לחברה להוסיף את המותג האמריקני הקלאסי והמצליח באדווייזר לרשימת מותגיה, הכוללת את בק וסטלה ארטואה.

Inbev NvInbev Nv