הרשות השנייה מתכננת רפורמה: תערוך שימוע לגבי מחוייבויות ערוצים 2 ו-10

(עדכון) - הבדיקה תתמקד בסוגיות הסוגה העלית, ניוד תוכניות מז'אנר לז'אנר, מכסת השידורים החוזרים, ההפקות קנויות ועוד ; יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש: "הרגולציה, כפי שהיא כרגע, לא רלוונטית"

מועצת הרשות השנייה רוצה לעשות סדר חדש: הבוקר (ד') פרסמה הרשות מודעה לשימוע ציבורי בדבר שינוי בהסדרת פעילותם של הערוצים המסחריים 2 ו-10, כך נודע ל"גלובס".

המשמעות היא בדיקה של הכללים והמחויבויות על-פיהם פועלים הערוצים ועל פיהם קיבלו את הזיכיון להפעלת הערוצים. על-פי הערכות, שינוי בכללים ובמחויבויות עשויים להביא להקלות בהיקפים של עשרות עד מאות מיליוני שקלים עבור הגורמים בשוק הטלוויזיה.

"מתווה אלכסנדר"

הבדיקה, תחת השם "מתווה אלכסנדר", על שמו של יו"ר ועדת הטלוויזיה ברשות השנייה, ד"ר דוד אלכסנדר, החלה לאחרונה והיא כוללת 4 דיונים שהוכרזו כישיבות סגורות וסודיות, זאת מתוך מגמה לבצע שינויים בהסדרת פעילות ערוצים 2 ו-10 ומיקוד פעילות הרגולציה של הרשות השנייה.

במסגרת ישיבות אלה סוכמו הנושאים לגביהם יתקיים שימוע ציבורי ולאחר קבלת העמדות וסיכומן, יוחלטו תנאי הרגולציה החדשים אשר יחולו על הזכיינים, כמו גם על הרגולציה, כבר משנת 2009.

"מתווה אלכסנדר" מבקש לבחון את סוגיית סוגת העלית, ניוד תוכניות מז'אנר לז'אנר בסוגה עלית, מכסת השידורים החוזרים, ההפקות קנויות ועוד. מתווה אלכסנדר בא בהמשך למדיניות המועצה אשר גורסת כי יש למקד את הרגולציה במסך איכותי שמבוסס על יצירה ישראלית מקורית.

על-פי ההזמנה לשימוע ציבורי כפי שמתפרסם היום, הגשת העמדות תיעשה עד ה-9 בדצמבר. ב-14 בדצמבר תתכנס ישיבה ראשונה של ועדת הטלוויזיה במטרה ללמוד את הנושאים, זאת לאחר עריכת השימועים וב-21 בדצמבר תתכנס ישיבת מועצה לסיכום הנושאים.

גורמים בוועדת הטלוויזיה הבהירו היום כי מדובר ברפורמה בשוק הטלוויזיה כאשר הכוונה היא לשנות את הכללים, אך לא את החוק.

יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, אישרה את הדברים ואמרה בתגובה: "הגענו למסקנה שלמעשה הרגולציה, כפי שהיא כרגע, לא רלוונטית. הכללים לא רלוונטיים ויש לשנות אותם זאת כדי להגיע למצב שעיקר הכסף יוקצה למסך איכותי. שהכסף של הזכיינים יהיה במסך, בסוגה עילית. אני לא רוצה להגיע למצב שמוותרים על סוגה עילית, מצד שני אני רוצה להקל ברגולציה".