מנכ"ל סוזוקי מאמין בשותפים מדטרויט: "אין סיכוי שג'נרל מוטורס תפשוט רגל"

[לחמ"ל גלובס - המשבר העולמי: כל החדשות, הנתונים והפרשנויות] אוסומו סוזוקי: "אנחנו בהחלט לא פועלים על בסיס ההנחה שג'נרל מוטורס תעתור למעמד של פושטת רגל מכוח צ'פטר 11" ; "לדעתי זה בלתי אפשרי ב-100%"

אוסמו סוזוקי, מנכ"ל יצרנית הרכב היפנית סוזוקי מוטור , אמר היום (ד') כי לדעתו "בלתי אפשרי ב-"100%" שיצרנית הרכב האמריקנית ג'נרל מוטורס תגיע לפשיטת רגל.

ג'נרל מוטורס, לשעבר בעלת המניות הגדולה של סוזוקי, נמצאת בקשיי נזילות ובהנהלת החברה נשקלת גם אפשרות לפנות לבית המשפט בבקשה להקפאת הליכים לקראת פשיטת רגל. "אנחנו בהחלט לא פועלים על בסיס ההנחה שג'נרל מוטורס תעתור למעמד של פושטת רגל מכוח צ'פטר 11", אמר סוזוקי לכתבים במסיבת עיתונאים בטוקיו. "לדעתיזה בלתי אפשרי ב-100%".

סוזוקי אף הצהיר ששתי יצרניות הרכב ימשיכו לשתף פעולה בפיתוח טכנולוגיות בטיחות וטכנולוגיות לשמירה על איכות הסביבה. ג'נרל מוטורס, שבעבר החזיקה 20% מסוזוקי, מכרה בשבוע שעבר לסוזוקי את 3% הנותרים ממניותיה בחברה היפנית, במסגרת מאמציה לגייס מזומנים ולהמשיך בתפעול השוטף של החברה.

השותפות בין ג'נרל מוטורס לסוזוקי, המייצרת כלי רכב קטנים, החלה לפני 27 שנים, ושתי החברות ממשיכות להפעיל יותר מ-10 מיזמים משותפים, כולל ייצור מכוניות במותג אופל של סוזוקי ובעלות משותפת על מפעל בארגנטינה.

ג'נרל מוטורס, המבקשת סיוע חירום מהממשל בארה"ב, דיווחה בתחילת נובמבר על הפסד כבד מהמצופה ברבעון השלישי, והזהירה כי אם לא תקבל סיוע ממשלתי יאזלו המזומנים בקופתה בתחילת השנה הבאה.