אזהרת רווח גם לישראלום נכסים: צופה הפסד בהיקף 65-75 מיליון שקל ברבעון השלישי

הסיבה לאזהרת הרווח נובעת בעיקר מהחזקתה באולימפיה נכסים - שירידת המניה, הפחתת שווי העלות כרכשה את מניותיה והוצאות המימון מהוות את מרבית הפגיעה בחברה

אפריקה ישראל אינה חברת הנדל"ן היחידה שהזהירה מפני הפסדים ברבעון השלישי. גם ישראלום נכסים , שבשליטת שולם פישר ומת'יו ברונפמן (76.5% במשותף) צפויה להציג הפסד לרבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר. על-פי אזהרת הרווח ששיגרה לבורסה, צופה ישראלום הפסד רבעוני בהיקף 65-75 מיליון שקל.

הסיבה העקרונית, איך לא, היא החרפה הניכרת שחלה בתקופה האחרונה במשבר הפיננסי הגלובלי והתגברות השלכותיו על הכלכלה העולמית, כך על פי לשון הדיווח לבורסה. ישראלום ביצעה בדיקה להשפעת המשבר על שווי אחזקותיה בחברה אולימפיה נדל"ן (27.4%), אשר כלולים בדו"חותיה הכספיים. אולימפיה, שיוזמת פרוייקטים במזרח אירופה, לרבות אוקראינה, עוברת כעת הערכת שווי מחודשת על-ידי יועצים חיצוניים לבקשת ישראלום.

היות ואולימפיה חברה ציבורית לכשעצמה (הנסחרת לפי שווי-שוק כולל של 58.4 מיליון שקל), הרי שחלק מפגיעתה של ישראלום נובע מירידת שערה של מניית אולימפיה ברבעון. במהלך הרבעון ירדה מניית אולימיפיה נדל"ן ב-35.2% ומאז סוף ספטמבר צללה במדרון כשהיא מאבדת עוד 70.7% נוספים עד הבוקר.

ישראלום מוסיפה, כי היא מתכוונת להפחית את עודפי העלות שיוחסו להשקעה באולימיפיה כשקנתה את המניות. בנוסף, העובדה שמדד המחירים לצרכן עלה במהלך הרבעון השלישי צפויה להביא את אולימיפיה לרשום הוצאות מימון חדות, בשל התחייבויותיה צמודות המדד.

ישראלום נכסים נסחרת בבורסה בתל-אביב לפי שווי שוק כולל של 151.5 מיליון שקל. מתחילת השנה ירדה המניה ב-20.5%. לישראלום 3 סדרות אגרות חוב בסך 338.4 מיליון שקל הנסחרות בבורסה לפי שווי של 202.5 מיליון שקל בלבד. כל הסדרות צמודות למדד המחירים לצרכן ומדורגות "+BBB" בידי מעלות - הדרגה השלישית מלמטה שעדיין נחשבת כ"דירוג השקעה" (מרמה בינונית). לעומת ריביות שנתיות בשיעור 4.85%-6.75% שנושאות האגרות, הן נסחרות בשערים המגלמים תשואה שנתית-נטו לפידיון של 18%-23.5%. הסדרות צפויות להיפדות בשנים 2014-2017.

ישראלוםישראלום