להכשרה ביטוח היה גירעון של 26 מיליון שקל בהון הנדרש בסוף הרבעון

הפסידה מתחילת השנה סכום סמלי של 106 אלף שקל, כשההפסד ברבעון קוזז הודות להערכת שווי גבוהה לנכס נדל"ן שלה בת"א ; רשמה שיפור בפעילות הביטוחית הטהורה ; את הגירעון בהון העצמי צפויה לכסות הלוואה מהחברה האחות אפרידר

הכשרה חברה לביטוח, שבשליטת אלי אלעזרא ובניהול עופר טרמצ'י, סוגרת את שלושת הרבעונים הראשונים של 2008 עם הפסד סמלי בהשפעת המשבר שפגע בהכנסות מהשקעות, אשר קוזז תודות להערכת שווי מפרגנת לנכס נדל"ן, וכן עם גירעון בהון העצמי הנדרש לפי תקנות האוצר, שנסגר תודות לחברה אחות, וגם שיפור בפעילות הביטוחית הטהורה, שמייפה אך במקצת את התמונה הכוללת.

הכשרה הפסידה מתחילת השנה סכום סמלי של 106 אלף שקל, לאחר הטבת מס בגובה 2.2 מיליון שקל, וזאת לעומת רווח נקי של 27.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה. ברבעון השלישי נרשם הפסד של 2.2 מיליון שקל לאחר הטבת מס של 2.9 מיליון שקל, לעומת רווח של 181 אלף שקל ברבעון המקביל. כמו כן, החברה זקפה להון הפסד של 28 מיליון שקל בגין הפסדי השקעה בנכסים זמינים למכירה.

ההפסד הצטמצם ב-5.8 מיליון שקל, לאחר שהחברה ביצעה הערכת שווי לנכס נדל"ן להשקעה בת"א. זו הגדילה, בעיצומו של משבר בשוק הנדל"ן, את ערך הנכס בספרים בכ-8.6 מיליון שקל.

ההון העצמי קטן ל-182.6 מיליון שקל, לעומת 203.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, ו-207.6 מיליון שקל בסוף 2007. בסוף הרבעון נצבר לחברה, זה הרבעון השני ברציפות, גירעון בהון העצמי הנדרש - שעמד על כ-26 מיליון שקל.

לצורך כיסוי הגירעון, הכשרה קיבלה מהחברה האחות אפרידר, שגם היא בשליטת אלעזרא, תקבולים על חשבון מניות בגין העברת מגרש בטיילת באשקלון בשווי 30 מיליון שקל. התשלום עבור המקרקעין ייעשה ברובו (27 מיליון שקל) באמצעות מניות הכשרה, והיתרה במזומן (3 מיליון שקל בגין שיעבוד על הנכס), כשהנכס ישמש את חברת הביטוח להגדלת ההון. מכיוון שמדובר בעסקת בעלי עניין היא דורשת כינוס של אסיפת בעלי המניות של הכשרה בדצמבר, ולפי שעה אין ודאות שתאושר.

כמו כן, החברה חתמה על הסכם ביטוח משנה חדש, התקף החל מה-1 בספטמבר, שמעביר לחברת ביטוח משנה את כל סיכון המוות בגין מבוטחיה. באופן זה, הקטינה את דרישות ההון בגין סיכונים מיוחדים בכ-20 מיליון שקל כבר לדו"חות הרבעון השלישי.

בפן החיובי, החברה הציגה רווח של 6 מיליון שקל בביטוח חיים, למרות התשואות השליליות ואובדן דמי הניהול המשתנים ובניגוד למגמה בשוק. דבר זה מעיד על פעילות חיתומית יפה בפעילות הביטוח של החברה. בביטוח כללי רשמה החברה הפסד ברבעון ומתחילת שנה, בעקבות הפסד בביטוח חובה שנבע מהרעה בהכנסות מהשקעות ומצורך רגולטורי להגדיל את הרזרבות בשיעור ריאלי של 3% לשנה. החברה ציינה, כי חיתומית היא רשמה שיפור של 1.6 מיליון שקל בתוצאותיה בתחום זה מתחילת שנה. ביתר תחומי הביטוח הכללי, התמונה חיובית. *