למרות השמועות על הפרידה: נינט ופלאפון מובילים את טבלת הפרסומות הזכורות

גיאוקרטוגרפיה: הפרסומת רשמה את שיעור הזכירות הגבוה ביותר מאז פברואר ; הפרסומת של דיסקונט עם מודי בר-און - האהובה ביותר השבוע

למרות שמועות על הפרידה המתקרבת מנינט, הפרסומת בכיכובה ממשיכה לנפק לפלאפון נתונים מרשימים מאוד בזכירות ובאהדה. הפרסומת באמצעות באומן-בר-ריבנאי ממוקמת זה השבוע השני ברציפות במקום הראשון בדרוג הפרסומות הזכורות עם שיעור זכירה של 20.4% - שיעור הגבוה באופן משמעותי מממוצע הפרסומות הזכורות ביותר במהלך חצי השנה האחרונה שעומד על 9.2%. זהו שיעור הזכירות הגבוה ביותר שנרשם מאז חודש פברואר השנה. יש להניח כי מה שתורם בין היתר לשיעורי הזכירות הגבוהים, פרט להופעה של נינט בפרסומת, זו השקעה מאסיבית בזמן מדיה. לדברי ד"ר רינה דגני, מנכ"ל גיאוקרטוגרפיה, גם השבוע עוצמת הזכירות של הפרסומת גבוהה מאוד ועומדת על 2.2, כשהמשמעות היא ששיעור הזכירות של הפרסומת גבוה ב-120% מהממוצע של הפרסומות הזכורות בחצי השנה האחרונה.

באותו הקשר יש לציין כי בבדיקת הפרסומות המדוברות ברשת האינטרנט שערכה עבור "גלובס" חברת Twisted Fly עולה כי הפרסומת עם נינט לפלאפון, היא שהובילה את השיח ברשת: 28% מהיקף השיחה (מספר הפוסטים). זאת הן מבחינת כמות הדיונים, הן מבחינת היקף השיחה והן מבחינת מספר המשתתפים שנטלו בהן חלק.

הפרסומת לסלקום באמצעות גיתם BBDO מדורגת במקום השלישי עם שיעורי זכירות של 7.5%. הפרסומת, בפרמטר האהדה משתפרת הפרסומת ומתמקמת במקום השלישי עם שיעור אהדה של 10.3% . גם כאן שיעור האהדה גבוה יחסית בקרב נשים. גם הפרסומת של סלקום זוכה להשקעה כספית גדולה של כ-2 מיליון דולר במחירי מחירון המציבים אותה במקום השני מבחינת הפרסומות המושקעות.

הפרסומת לבנק דיסקונט באמצעות יהושע TBWA ממשיכה לשמור על מקומה בראש הפרסומות האהובות - זה השבוע השלישי ברציפות. שיעור האהדה לפרסומת גבוה מאוד ועומד על כ-37.5%. עוצמת האהדה לפרסומת היא של 1.6 - גבוה ב-60% משיעור האהדה הממוצע במהלך החצי שנה האחרונה. הממוצע החצי שנתי עומד כעת על 22.9%. שיעורי האהדה לפרסומת גבוהים יחסית בקרב גברים ועולים עם העלייה ברמת ההשכלה, ונמוכים יחסית בקרב צעירים. שיעורי הזכירה של הפרסומת גבוהים גם הם ועומדים על 18%.

מנתוני יפעת בקרב פרסום עולה כי השבוע ניכרת ירידה בהשקעה בפרסום, דבר המתבטא במספר קטן יותר של פרסומות וחסויות ששודרו השבוע (212 לעומת 239), כמו גם בסך התקציבים שהושקעו בקמפיינים הפרסומיים שעומד השבוע על 33.3 מיליון דולר (ירידה של 10% לערך בהשוואה לשבוע שעבר).