הפסדי גאון אחזקות התרחבו ב-79.2% והסתכמו ברבעון השלישי ב-18.1 מיליון שקל

ההכנסות ירדו בכ-5% ל-224.7 מיליון שקל ; דירקטוריון החברה אישר רכישה עצמית של אג"ח בסך כולל של עד 50 מיליון שקל ; תרשום רווח הון של 18 מיליון שקל ברבעון הרביעי בגין רכישות אג"ח

קבוצת גאון אחזקות , פירסמה היום (ה') את תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה. מהדו"חות עולה כי הכנסותיה ירדו בכ-5% והסתכמו בסוף ספטמבר ב-224.7 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 236.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

כ-99% מהכנסות החברה נבעו משלושת תחומי הפעילות העיקריים של החברה: ההכנסות מתחום הקמעונאות והסחר נותרו ללא שינוי - 107.6 מיליון שקל. ההכנסות מתחום האגרו ירדו ב-1.1% ל-90.1 מיליון שקל. ההכנסות מתחום השירותים הפיננסיים ירדו ב-4.3% ל-26.4 מיליון שקל.

הפסדי החברה, המיוחסים לבעלי מניות הרוב, התרחבו ברבעון ב-79.2% והסתכמו ב-18.1 מיליון שקל, בהשוואה להפסדים של 10.1 מיליון שקל שיוחס לבעלי מניות הרוב ברבעון השלישי ב-2007.

החברה מסבירה כי הגורם העיקרי להפסדיה, הוא הוצאות מימון גבוהות - 23.2 מיליון שקל נטו, שעלו ב-54% ושנבעו מעלייה של כ-2.1% במדד המחירים לצרכן בתקופת הדו"ח. לזאת נוסף הפסד בתיקי ניירות הערך של החברה ושל החברות המוחזקות על-ידה.

דירקטוריון החברה אישר רכישה עצמית של אג"ח בסך כולל של עד 50 מיליון שקל. במהלך החודשים אוקטובר-נובמבר, רכשה החברה אג"ח בעלות של כ-34 מיליון שקל. רווח ההון שנבע לחברה בגין רכישות אלו, מסתכם בכ-18 מיליון שקל והוא יוכר ברבעון הרביעי של 2008.

לדברי משה גאון, יו"ר קבוצת גאון, "אנו בטוחים ביכולתנו לצלוח את האתגרים שנכונו לחברה בתקופה הקרובה ולעמוד במשימות ובהתחייבויות שלקחנו על עצמנו".

שי פרמינגר, מנכ"ל קבוצת גאון, ציין כי "החברה השכילה לגייס כ-600 מיליון שקל בשנה שעברה ולחזק בכך את רמת הנזילות שלה, מה שמקנה לה עוצמה ויתרון ברור בתקופה זו של האטה כלכלית ומחנק אשראי. אלה יאפשרו לנו לבצע עסקאות בתנאים אטרקטיביים, תוך ניצול ההזדמנויות שנוצרו בשווקים בישראל ובחו"ל כתוצאה מהמשבר. אנו מצפים, כי השקעות אלה יביאו בשנים הקרובות, עם שיפור התנאים במשק, לרווחיות גבוהה ולתשואות יפות לבעלי המניות".

לגאון אחזקות, מיסודו של בני גאון ז"ל, ארבעה מגזרי פעילות - סחר, אגרו-טכנולוגיות, פיננסים ונדל"ן. הקבוצה נחשבת לשחקנית המובילה בישראל בתחום תשתיות וטכנולוגיות בתחום המים באמצעות החברה הבת גאון אגרו .