הסכם השכר החדש של אלי יונס: אופציות בשווי של 38.6 מיליון שקל

כפי שפורסם ב"גלובס", יונס יקבל 2.5% ממניות הבנק ושכר שנתי של 2.5 מיליון שקל

הסכם ההעסקה החדש של אלי יונס, מנכ"ל מזרחי טפחות אושר היום. כפי שנחשף ב"גלובס" לפני שלושה שבועות, קיבל יונס בהסכם החדש אופציה ל-2.5% ממניות הבנק. מחיר המימוש נקבע על 21.18 שקל, 10% מעל מחיר המניה היום. השווי הכלכלי של האופציות (בלאק ושולץ) נאמד ב-38.6 מיליון שקל. ההסכם קובע את העסקתו של יונס לחמש שנים נוספות ומבטיח לו עלות שכר של 210 אלף שקל בחודש, בדומה להסכם הנוכחי.

יונס מקבל את הקצאת האופציות כאשר מזרחי טפחות נסחר עם מכפיל הון של 0.75 ולאחר שהמניה ירדה מתחילת השנה ב-33%. אמנם זהו המכפיל הגבוה ביותר מבין הבנקים אך אנליסטים מעריכים כי הבנק נסחר בלפחות 30% מתחת לשוויו.

במידה ומניית מזרחי טפחות תעלה, יקפצו שווי האופציות שיונס יקבל. כיום, מחזיק יונס 1.09% ממניות הבנק ששוויין 50 מיליון שקל וברשותו אופציות לעוד 0.49%. בהחלטה על הקצאת האופציות תמכו כל חברי הדירקטוריון ובהם נציגי בעלי השליטה ושני דירקטורים חיצוניים. דירקטור חיצוני אחד נמנע בסעיף מחיר המימוש של האופציות.

יונס ויתר מיוזמתו בהסכם החדש על קבלת בונוס שנתי ולמעשה יקבל רק שכר בסיס ואופציות.

בשונה מתוכנית האופציות הנוכחית של יונס שהינה במסלול רווח הון (שיעור מס מופחת של 25%), תוכנית האופציות בהסכם החדש תהיה במסלול הכנסת עבודה - המסלול הפירותי, כלומר הטבה בגינה תמוסה בשיעור המס השולי שיחול על יונס. הבנק יהיה חייב בתשלום מס שכר בגין ההטבה, אך יותר לו לדווח עליה כהוצאה לצרכי מס. להערכת הבנק שינוי זה מקטין את העלות נטו לבנק.

מוזי וורטהיים ומשפחת עופר, הבעלים של הבנק, יזמו את הארכת העסקתו של יונס הנחשב בעיניהם כמנכ"ל מצוין שהביא את הבנק להישגים. הבנק חשוף למשבר במידה פחותה מבנקים אחרים ובשנת 2008 הציג את התשואה על ההון הגבוהה ביותר מבין הבנקים. היום דיווח הבנק על רווח רבעוני של 140 מיליון שקל ותשואה על ההון של 10%, הגבוהה מבין הבנקים.

מזרחי טפחותמזרחי טפחות