מפרק "משמר": חשד כי הבעלים השתמשו בכספי החברה לחובות אישיים

המפרק הזמני של חברת כוח-האדם שקרסה לפני שבועיים, עו"ד רמי קוגן, טוען כי חקירה ראשונית מעלה ראיות כי קברניטי החברה, עו"ד יוסף ליאב ובנו שוע, ניהלו את החברה שלא כדין, בחוסר תום-לב ושלא לטובתה וטובת נושיה

המפרק הזמני של חברת כוח-האדם משמר שקרסה לפני שבועיים, עו"ד רמי קוגן, טוען כי חקירה ראשונית מעלה ראיות מוצקות, לפיו קברניטי החברה, עו"ד יוסף ליאב ובנו שוע, ניהלו את החברה שלא כדין, בחוסר תום-לב ושלא לטובתה וטובת נושיה. לדבריו, נראה בעליל כי בני משפחת ליאב ביקשו לפרוע חובות, שלהם ערבו באופן אישי, על חשבון נושי החברה ועובדיה, וכי נעשו פעולות כספיות רבות בין החברה לבעליה.

בין היתר, טוען המפרק כי ביום לפני ההודעה על הפסקת פעילות החברה, זוכה חשבונה במאות אלפי שקלים שהתקבלו מלקוחותיה בגין משכורות לעובדי החברה, אך סכומים אלה לא שולמו לעובדים אלא הועברו לגורמים אחרים. סך של 615 אלף שקל הועבר לטובת חברת משמר ייבוא שיווק והפצת ציוד טכני, שלטענת המפרק נוהלה תוך עירוב נכסים עם חברת המשמר, עד כדי כך שלמעשה ברור כי שתי החברות הן גוף כלכלי אחד, הנשלט ומנוהל על-ידי בני משפחת ליאב בניגוד לדין; וסך של 242 אלף שקל הועבר לטובת משרד עוה"ד גולדבלט-גינדס, המייצג את ליאב.

עוד טוען המפרק כי ביום בו הודיע ליאב על הפסקת פעילות החברה נפרעו הלוואות שנטלה החברה מבנק הפועלים בסכום של למעלה מחצי מיליון שקל, למרות שטרם הגיע מועד פירעונן, על חשבון שכרם של עובדי החברה. בנוסף טוען המפרק כי ליאב העבירו לבתו מורן כ-900 אלף שקל מכספי החברה במירמה. לדבריו, במסמכי ההעברה נכתב כי הבת מקבלת את הכספים כהחזר הלוואה, אולם מספרי החברה עולה כי לא קיימת הלוואה כזו. המפרק טוען עוד כי עולה חשש כבד לשימוש לרעה ובניגוד לדין בכספי המדינה. לדבריו, משמר שיווק העבירה כספי הלוואה שנטלה מהקרן לסיוע לעסקים קטנים בסך 500 אלף שקל לחברת המשמר, למרות שהתחייבה כי תשתמש בהלוואה רק כפי שנקבע בתוכנית המאושרת על-ידי הקרן.

המפרק ציין כי הגיע לידיו מידע מהימן, לפיו בני משפחת ליאב מתכוונים למכור את פעילותה העסקית של משמר שיווק. השופטת ורדה אלשיך נענתה לבקשת המפרק והוציאה צו האוסר על העברת זכויות, נכסים וכספים של משמר שיווק, למעט במהלך העסקים הרגיל, לשבעה ימים. עוד נעתרה השופטת לבקשה של המפרק למתן צו נגד ליאב ובנו למסירת מסמכי החברה. (פש"ר 2729/08).