שרירי הירך של הכדורגלנים מתפרקים. הסיבה: ספרינטים

מחקר שמבצעת אופ"א במשחקי הצ'מפיונס ליג מעלה ממצאים לגבי פציעות כדורגלנים: להבדיל מהעבר, אז פציעות ברכיים וקרסוליים היו הנפוצות ביותר, כיום הפציעות השכיחות ביותר הן פציעות שרירים

מחקר שמבצעת אופ"א במשחקי הצ'מפיונס ליג החל מ-2001, מעלה ממצאים לגבי פציעות כדורגלנים ואופן הטיפול בהן. מהמחקר עולה כי להבדיל מבעבר, אז פציעות ברכיים וקרסוליים היו הנפוצות בקרב כדורגלנים, כיום הפציעות השכיחות ביותר הן פציעות שרירים, ובדגש על פציעות בשריר הירך האחורי.

פרופסור יאן אקסטראנד, מבכירי הצוות הרפואי של אופ"א שממונה על המחקר, אמר בכנס אופ"א כי "ברמות הגבוהות של הכדורגל, מתוך סגל של 25 שחקנים בקבוצה, 10 שחקנים בממוצע סובלים מפציעות בשרירי הירך ו-7 מתוכם בשריר הירך האחורי (המסטרינג). ברמות הנמוכות יותר, הפציעות השכיחות הן עדיין פציעות קרסול".

לדבריו של פרופסור אקסטראנד, השינוי בשכיחות הפציעות נובע משינויים שעבר הכדורגל - "הפציעות הן אופייניות לספרינטים, בגלל שהמשחק הפך למהיר הרבה יותר". הוא הודה כי רופאים בקבוצות יודעים היום כיצד למנוע את רוב הפציעות בכדורגל, אבל עדיין לא הצליחו לתת מענה לפציעות בשריר הירך האחורי.