בגלל המבצעים האגרסיביים: פעילות האופנה של בריל הניבה הפסד תפעולי

פעילות החברה בתחום האופנה, הכוללת את 31 סניפי סולוג ואת מכירות הביגוד ב-71 סניפי גלי, הניבה לחברה הפסד תפעולי של 757 אלף שקל ; בשורה התחתונה רשמה החברה ברבעון השלישי רווח נקי של 6.2 מיליון שקל

חברת בריל משלמת את מחיר המבצעים לצרכן: פעילות החברה בתחום האופנה הכוללת את 31 סניפי רשת סולוג ואת מכירות הביגוד ב-71 סניפי גלי, הניבה לחברה הפסד תפעולי של 757 אלף שקל ברבעון השלישי השנה. שיעור ההפסד התפעולי עומד על 4.7%.

בחברה מנמקים את ההפסד התפעולי במבצעי המכירות האגרסיביים שהחברה ביצעה ברבעון ואשר למרות שהביאו לעלייה משמעותית במכירות שהסתכמה ב-18%, הניבו הפסד תפעולי. המכירות עצמן בתחום זה הסתכמו ב-16 מיליון שקל, לעומת 13.5 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2007.

בראיה כוללת, חברת בריל חתמה את הרבעון עם גידול של 12% במכירות שהסתכמו ב-84.8 מיליון שקל, לעומת מכירות של 75.7 מיליון שקל ברבעון השלישי ב-2007.

הרווח התפעולי צמח ב-23.6% והסתכם ב-6.8 מיליון שקל המהווים 8% מהמכירות, לעומת רווח תפעולי של 5.5 מיליון שקל ברבעון השלישי ב-2007 שהיוו 7.2% מהמכירות. בשורה התחתונה רושמת החברה רווח נקי של 6.2 מיליון שקל.

יצוין כי את העלייה המשמעותית ביותר במכירות (45%) ואת שיעור הרווח התפעולי הגבוה ביותר (21%), רשמה החברה במגזר הנעליים מייצור עצמי הכולל גם את המכירות לצרכן. עם זאת תחום פעילות זה מהווה רק 11% מכלל פעילות החברה. המכירות בתחום הסתכמו ב-9 מיליון שקל והניבו רווח תפעולי של 1.9 מיליון שקל המהווים 21% מהמכירות.

לעומת זאת, שיעור הרווח התפעולי בתחום יבוא נעלים נשחק מ-14.6% ברבעון השלישי ב-2007, ל-11.9% ברבעון המקביל השנה והסתכם ב-7.1 מיליון שקל לעומת 7.8 מיליון שקל ברעבון המקביל ב-2007. השחיקה בשיעור הרווח התפעולי בתחום הייבוא באה למרות עלייה של 10.6% במכירות בתחום. פעילות החברה בחברות נאוטיקה וסופר ברנדס (זכיינית ניין ווסט ואיזי ספיריט) עברה ברבעון הנוכחי מהפסד של 325 אלף שקל, לרווח של 619 אלף שקל. *