סוף עידן TIM? גמיוז תחל למדוד רייטינג לאתרים בישראל החל מפברואר 2009

לאחר דיונים עם האתרים השונים תוקם בשבוע הבא ועדת הרייטינג לאינטרנט של איגוד חברות הפרסום ; ynet הוא האתר היחיד שעדיין לא חתם, אך ההערכות הן כי בסופו של דבר יחתום גם הוא על ההסכם

סוף עידן TIM: בשבוע הבא תוקם ועדת הרייטינג של איגוד חברות הפרסום, לאחר שכמעט כל נציגי אתרי האינטרנט בארץ חתמו על תקנון היסוד למדידת הרייטינג באתרים, שיבוצע על-ידי הזוכה במכרז של איגוד חברות הפרסום - חברת גמיוז. למעשה, אתר ynet הוא האתר היחיד שעדיין לא חתם על תקנון היסוד, אולם גורמים בענף מעריכים כי מאחר ונציגי האתר השתתפו בישיבות האחרונות של ועדת הרייטינג באינטרנט (לאחר שהישיבות הראשונות הוחרמו על-ידי נציגי האתר), גם ynet יחתום בסופו של דבר על התקנון.

החתימה של אתרי האינטרנט הגיעה לאחר שנה בה ניסה איגוד חברות הפרסום לגבש תקנון שיהיה מקובל על אתרי האינטרנט בארץ. כיום, נמדדים אתרי האינטרנט באמצעות סקרים, ולא באמצעות מערכת מדידה אלקטרונית באתרים עצמם, באמצעות חברת טלסקר, שביצעה את הסקר החודשי TIM. הציפיות הם כי המדידה החדשה תיתן תוצאות מדויקות יותר לגבי שיעור החשיפה של האתרים, דבר שיעזור קודם כל למפרסמים ולמשרדי הפרסום, שמפנים באחרונה יותר ויותר תקציבים לאונליין.

לפי ההערכות באיגוד חברות הפרסום, לאחר חתימת ההסכם מול גמיוז בשבוע הבא, תזדקק גמיוז לחודש-חודשיים נוספים להתארגנות, ותבצע את המדידה הראשונה בסוף ינואר או בתחילת פברואר.

יגאל בראון, מנכ"ל איגוד חברות הפרסום, מסר ל"גלובס": "אני מברך בשעה טובה שהגענו להסכמה ולהקמת הוועדה למדידת הרייטינג, לאחר למעלה משנה שאנו עובדים במרץ על מיסוד מדידה אמינה לאינטרנט, כמו זו שקיימת בטלוויזיה. בכך השלמנו עוד צעד בדרך להפיכתו של הפרסום באינטרנט למקצועי יותר".