הכלכלה האוסטרלית צמחה ב-0.1% ברבעון השלישי - הקצב האיטי ביותר מזה 8 שנים

אנליסטים חזו תוצאה טובה יותר של 0.2% ; במונחים שנתיים צמחה הכלכלה האוסטרלית ב-1.9% ; הבנק המרכזי של אוסטרליה הפחית אתמול את שיעור הריבית ב-1% ל-4.25% ; עליות באסיה

הכלכלה האוסטרלית צמחה בקצב האיטי ביותר מזה שמונה שנים ברבעון השלישי, על רקע המשבר הפיננסי העולמי וכתוצאה מקיפאון בצריכה של משקי הבית. נתוני הצמיחה העגומים שפורסמו היום מגדילים את הלחץ המופעל על קובעי המדיניות המוניטרית באוסטרליה להמשיך ברצף הפחתות הריבית הארוך והמשמעותי ביותר מאז 1991.

התמ"ג של אוסטרליה התרחב ב-0.1% ברבעון השלישי, פחות מהתחזיות לעלייה של 0.2%. במונחים שנתיים צמחה הכלכלה האוסטרלית ב-1.9%. כך פרסמה הלשכה המרכזית לסטיסטיקה של אוסטרליה.

נזכיר כי אתמול (ג') הבנק המרכזי של אוסטרליה (RBA) קיצץ את שיעור הריבית ב-1% ל-4.25% - הרמה הנמוכה ביותר מאז דצמבר 2001. מדובר בהורדה הרביעית מאז ספטמבר האחרון.

הדולר האוסטרלי עולה כעת ב-0.16% ל-0.6444 דולר לדולר אוסטרלי ; מדד S&P/ASX 200 מציג כעת עליות קלות. [לאתר המט"ח]

נגיד הבנק המרכזי של אוסטרליה (RBA), גלן סטיבנס, אמר כי הבנק המרכזי של אוסטרליה עבר למדיניות מוניטרית "מרחיבה" במטרה לעודד את הצמיחה והצריכה במהלך השנה הקרובה. הנגיד הוסיף כי האינפלציה העולמית תאט בשיעור ניכר בשנת 2009 וזאת בשל ירידת מחירי הסחורות והצמיחה השלילית של מרבית השווקים המפותחים.