שוחט: להגדיל את שיעור האג"ח המיועדות בקרנות הפנסיה הוותיקות לכ-50%

שר האוצר לשעבר בכנס השנתי של אגף התקציבים באוצר: "יש לסגת מהביטול הגורף של חובת השקעה של קופות גמל באג"ח ממשלתיות שנעשה ב-2001"

"כשבודקים את מצבם של כל ערוצי החיסכון הפנסיוני, עולה שאין אפשרות ליצור רשת ביטחון אלא רק לחוסכים שבאמת נפגעו מהמצב" - כך אמר היום (ד') אברהם (בייגה) שוחט, לשעבר שר האוצר, בכנס השנתי של אגף התקציבים באוצר.

לדברי שוחט, "כרגע צריך לתת תחושה של יציבות לעמיתי קרנות הפנסיה החדשות. בנימין נתניהו הקטין את שיעור האג"ח המיועדות מ-70% ל-30% וצריך להחזיר את שיעור האג"ח המיועדות לשיעור של בין 40% ל-50%. במקביל יש לסגת מהביטול הגורף של חובת השקעה של קופות גמל באג"ח ממשלתיות שנעשה ב-2001. אפשר היה לתת תחושה של יציבות אם היו מחזירים את חובת ההשקעה באג"ח ממשלתיות לשיעורים של 30% עד 40%".

ענת לוין, משנה למנכ"ל קבוצת מגדל וראש אגף ההשקעות והאשראי הקבוצה, אמרה בכנס כי "על הרגולציה להתערב כדי שבעתיד כספי החיסכון הפנסיוני לטווח ארוך יושקעו על פי הסיכונים המתאימים לגילאים שונים".

"תרבות התשואות ודיווח התשואות התכוף של הגופים המוסדיים דוחפת לתכנון השקעות של טווח קצר ונותנת תמריץ להתעלם מגורם הסיכון בהשקעות", אמר לוין. לוין אמרה עוד כי "לא ניתן ליישם את תוכנית הניידות החופשית בתחום הפנסיוני בלי שיהיה שוק משני לחוב. ראינו מה קרה כשהיו פדיונות בשוק ההון ומה זה עשה לשוק הגמל. הדבר צריך ללמד על הצורך בשוק משני לחוב".

[לאתר אפיקים סולידיים]