יהושע TBWA מועמד להצטרף למערך הפרסום של 012 סמייל

שלמור-אבנון-עמיחי, שהיה משרד הפרסום העיקרי במערך של 012 סמייל, הפסיק לעבוד עם הקבוצה לאחר שהחל לטפל בתקציב האינטרנט של פרטנר

012 סמייל בוחנת את צירופו של משרד הפרסום יהושע TBWA למערך הפרסום שלה, ובין הצדדים אף נערכה פגישה בנושא - כך נודע ל"גלובס". כזכור, בעבר נמנה יהושע TBWA על מערך הפרסום של קבוצת בזק , והיה אחראי בין היתר על כל תחום האינטרנט של הקבוצה.

מערך הפרסום של 012 סמייל הורכב עד לאחרונה ממשרדי הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי, שטיפל בשיחות הבינלאומיות והאינטרנט המהווים את החלק הארי של התקציב; וגלר-נסיס, שטיפל בתקשורת הנייחת. לפני מספר שבועות הופסקה ההתקשרות עם שלמור, לאחר שזה נכנס לטיפול בתחום האינטרנט של פרטנר - מהלך שהפך אותו למעשה למטפל בתקציב מנוגד אינטרסים.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", על רקע הפרידה משלמור-אבנון-עמיחי התעתדה 012 סמייל להעביר את התקציב לקבוצת מקאן-אריקסון, איתה כבר נערך מו"מ מתקדם. בסופו של דבר, על רקע התנגדות של סלקום - לקוח עוגן במשרד - לכך שמקאן יטפל בתקציב, נפל המהלך, ומקאן נשארה מחוץ לתמונה.

הנסיגה של מקאן שיחקה כאמור לטובת גלר-נסיס, שגם אם לא יקבל את כל התקציב - ימצא את עצמו עם נתח יותר משמעותי ממנו, ויהפוך למעשה למשרד המוביל בקבוצה. עם זאת, לאורך כל הדרך העריכו מקורבים לחברה כי ב-012 לא ששים לרכז את מלוא התקציב במשרד אחד, וינסו לבחון אלטרנטיבות נוספות.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי מתחילת השנה פרסמה סמייל מדיה 012 בהיקף כספי כולל של 13.6 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-4 מיליון דולר במחירים ריאלים. היקף ההשקעה של החברה בפרסום ב-2007 עמד על כ-11.5 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-3.5 מיליון דולר במחירים ריאליים.

כפי שנחשף ב"גלובס", בימים אלה נדרשת 012 להחלטה בנושא רכישת המדיה. לצורך זה עורכת הקבוצה מכרז בו לוקחים חלק חברות המדיה מיוז ויוניברסל מקאן מקבוצת מקאן אריקסון, ומשרד הפרסום גלר-נסיס. גלר-נסיס מנוע מלהתמודד על התקציב באמצעות חברת המדיה שלו ושל אדלר-חומסקי, מדיה קום, שכן החברה מטפלת בתקציב בזק בינלאומי. לכן, העבירו גלר-נסיס עובדת בכירה ממדיה קום, שתשב בתוך משרד הפרסום עצמו, ותהיה אחראית על הטיפול בתקציב.