אחרי שנתיים של ניסיונות: המשקיעים מדובאי מוותרים סופית על ליברפול

"הטיימס": שייח' מוחמד בין ראשיד אל-מקטום הודיע להיקס וג'ילט כי הוא מפסיק באופן סופי את המו"מ לרכישת המועדון, בגלל סכום "לא ריאלי" של 600 מיליון ליש"ט שדורשים האמריקנים

דווקא בתקופה בה ליברפול מוצאת את עצמה מועמדת אמיתית לאליפות אחרי לא מעט שנים, הרעיון לרכישת המועדון מידיהם של טום היקס וג'ורג' ג'ילט הולך ומתרחק. "הטיימס" מפרסם היום (ב') כי שליט דובאי, השייח' מוחמד בין ראשיד אל-מקטום, החליט להפסיק את הניסיונות לרכישת המועדון מבעלי הבית האמריקנים אחרי מרדף שנמשך כשנתיים.

במשך חודשים ארוכים עמדה הצעה של 500 מיליון ליש"ט על השולחן של היקס וג'ילט מצד קבוצת ההשקעות מדובאי, אך ללא התקדמות נוספת בין הצדדים. נציגת הקבוצה מדובאי, אמנדה סטייבלי, מסרה להיקס וג'ילט כי לאור המצב הכלכלי בעולם ובמקביל סירובם של האמריקנים לרדת מסכום רכישה "לא ריאלי" כדבריה של 600 מיליון ליש"ט, החליט אל-מקטום לסיים את המו"מ.

אחת הבעיות הבוערות של היקס וג'ילט שאמורות להאיץ את תהליך הרכישה היא מימון מחדש להלוואה שנטלו בסך 350 מיליון ליש"ט מהרויאל בנק אוף סקוטלנד ומוואקוביה בנק, אותה הם אמורים להחזיר עד 25 בינואר. שני השותפים האמריקנים מקווים לקבל הארכה של חצי שנה להחזרת ההלוואה או לקבל עבורה מימון מחדש.