שוורצנגר: רגולציה "ירוקה" תעזור לא רק לסביבה - אלא גם לשווקים הפיננסיים

מושל קליפורניה בוועידת פוזנאן בנושא משבר האקלים: "קיימים אנשים הטוענים כי איננו יכולים להרשות לעצמנו להילחם בהתחממות הגלובלית בעת שהכלכלות שלנו במשבר - אלא שההיפך הוא הנכון"

רגולציה "ירוקה" תעזור לא רק לסביבה, אלא גם לשווקים הפיננסיים החבוטים. כך אמר היום (ב') מושל קליפורניה, ארנולד שוורצנגר, למשתתפי ועידת פוזנאן בנושא משבר האקלים.

"קיימים אנשים הטוענים שאיננו יכולים להרשות לעצמנו להלחם בהתחממות הגלובלית בעת שהכלכלות שלנו במשבר", אמר שוורצנגר בנאום שהועבר בווידיאו לבאי הכינוס בפולין. "אלא שההיפך הוא הנכון". קליפורניה, שהיא לבדה הכלכלה החמישית בגודלה בעולם, מובילה מדינות אמריקניות אחרות להילחם בשינויי האקלים.

"התקנות והחוקים הירוקים שיעזרו לנו להציל את כדור הארץ, יסייעו גם להחיות את הכלכלה הגלובלית", אמר שוורצנגר.

מטרת השיחות בפוזנאן היא לבדוק את ההתקדמות לקראת הסכם גלובאלי חדש למאבק בשינויי האקלים, בתקווה שתושג הסכמה על נוסח הסכם שכזה עד תום 2009, בכינוס בקופנהגן. ההסכם אמור להחליף את פרוטוקול קיוטו, שתוקפו יפוג ב-2012. נציין כי ארה"ב היא המדינה המתועשת היחידה שלא אשררה אותו.עם זאת, על השיחות בפוזנאן מטיל המשבר הפיננסי צל כבד.

שוורצנגר הוסיף כי הוא יגיע לשיחות בקופנהגן כדי לתמוך באובמה. אובמה הבטיח פעולה קשוחה בהרבה מזו של בוש במלחמה נגד ההתחממות הגלובלית, וכוונתו היא שארה"ב תהיה מעורבת יותר במאמצים הסביבתיים.