על המגרש לוקחים אליפויות, אבל בחשבון הבנק יש מינוס

סאו פאולו הברזילאית, שזכתה באליפות שלישית ברציפות, תסיים את השנה עם הפסד של 4.1 מיליון אירו בגלל נפילה בהכנסות ממכירת שחקנים ובניית מתחם אימונים חדש ; בין 2005 ל-2007 הרוויח המועדון 5.5 מיליון אירו

קבוצת הכדורגל הברזילאית סאו פאולו, שזכתה היום לפנות בוקר (ב') באליפות השלישית הרצופה שלה, אולי נהנית מהצלחות על המגרש, אבל לפחות בצד הכלכלי ראשיה מסיימים את העונה עם אי שביעות רצון.

סאו פאולו צפויה לסיים את השנה בהפסד של 4.1 מיליון אירו. יש לציין כי מאז 2004, אז רשמה הקבוצה הפסד של 630 אלף אירו, בכל שנה הצליחה לסיים את העונה עם רווח תפעולי. ב-2005, הרבה בזכות הזכייה בגביע הליברטדורס ובאליפות העולם למועדונים של פיפ"א, הרווח עמד על 3.4 מיליון אירו. ב-2006 ו-2007 הרוויחה סאו פאולו 850 אלף אירו ו-1.3 מיליון אירו בהתאמה.

להפסד בעונה הנוכחית יש שתי סיבות עיקריות. הראשונה היא ההשקעה של סאו פאולו השנה במתחם אימונים חדש לקבוצות הנוער של המועדון, בעלות כוללת של 4.7 מיליון אירו. הסיבה השנייה היא הירידה הדראסטית בהכנסות ממכירת שחקנים. סאו פאולו הכניסה מיליון אירו בלבד מסעיף זה ב-2008. כהשוואה, ב-2007 היא הכניסה 26 מיליון אירו, כאשר מחצית מהסכום התקבל בעקבות מכירתו של הבלם ברנו לבאיירן מינכן מהבונדסליגה.

אגב, בסאו פאולו מנסים למצוא ספונסרית חולצה חדשה בימים אלה. חברת LG, ששילמה לקבוצה 5.4 מיליון אירו בשנה, תפסיק את החסות איתה ב-30 בדצמבר, וכרגע מספר חברות, ביניהן סמסונג ואמירייטס, מועמדות להחליף אותה. בעקבות ההצלחות על המגרש והחשיפה התקשורתית הרחבה, בסאו פאולו מצפים לקבל סכום של 10-11 מיליון אירו בשנה.

סאו פאולו כמעט הצליחה לסכם בחודש הקודם עם פיליפס על חסות בשווי של 9 מיליון אירו בעונה, אך המשבר הכלכלי גרם לפיליפס לוותר על הסכם החסות.