בנוסף למכירת "בית מעריב": העיתון יקצץ עוד 24 מיליון שקל בשנה ויצמצם בכוח-האדם

לבקשת רשות ני"ע, "מעריב" מפרסם דו"ח מפורט על פעולות ההתייעלות ; מעריך כי ב-2010 ניתן יהיה להגדיל את ההכנסות ממודעות בכ-5% נוספים, ובסך-הכל להביא לגידול שנתי נוסף בסך כ-2 מיליון שקל

מעבר לגזירות הידועות, "מעריב " עומד לבצע קיצוץ נוסף בכוח-האדם ובהוצאות התפעוליות בסך של כ-24 מיליון שקל נוספים בשנה, זאת בנוסף ל-25.2 מיליון שקל עליהם כבר הודיע בחודש ספטמבר האחרון - כך עולה מהודעה לבורסה שפורסמה היום (ב') על-ידי דירקטוריון "מעריב", בהמשך לדו"ח תזרים חזוי שפורסם על ידה ב-24 בנובמבר.

הפירוט שפורסם היום נעשה בהמשך לדרישה שהועברה ל"מעריב" מהרשות לניירות ערך.

בדו"ח המפורט שפורסם היום מוסבר כי כבר בספטמבר 2008 ביצעה הנהלת "מעריב" פעולות התייעלות הכוללות קיצוץ בהוצאות השכר, השתתפות העובדים בהוצאות וביצוע תיקונים בהתקשרויות התפעוליות. על-פי המתווה אשר יישומו החל בהדרגה מחודש אוקטובר, תביא ההתייעלות - להערכת "מעריב" - לחיסכון בהוצאות בסך של 2.1 מיליון שקל בחודש, דבר שיבוא לידי ביטוי מחודש ינואר הקרוב.

על-פי "מעריב", ההתייעלות התפעולית החל משנת 2009 תסתכם כתוצאה מפעולות אלה ב-25.2 מיליון שקל בשנה. בנוסף, "מעריב" כאמור מדווח על החלטה שהתקבלה לאחרונ,ה לפיה יבוצע קיצוץ נוסף בהוצאות התפעוליות בסך של 2 מיליון שקל נוספים בחודש - ובסך-הכל 24 מיליון שקל נוספים בשנה.

במטרה להגדיל את הפרסום, התוכנית העסקית של "מעריב" - כפי שעולה מהדיווח - מבוססת על חיזוק ותגבור החלקים הרווחיים בעיתון ועל ביטול וצמצום חלקים שאינם תורמים לרווחיותה.

ב"מעריב" משדרים אופטימיות בצל המשבר הכלכלי, ומציינים כי המשבר הביא לכך שחברות רבות נאלצות לבצע מבצעי מכירה רחבי היקף, אשר פרסומם מוצא את דרכו לעיתונות הכתובה.

"מעריב" צופה כי כתוצאה מהמשבר העיתון עשוי ליהנות מעלייה בהכנסות מפרסום מודעות. ב"מעריב" מעריכים כי הזדמנות זו, לצד מינוי מנהל מסחרי חדש לחברה, תביא לעלייה בהכנסות ממוצעת ב-2009 בסך של כ-1.5 מיליון שקל בחודש, קרי 18 מיליון שקל בשנה, ולחיסכון שנתי של 2 מיליון שקל - כך שסך כל התוספת לתזרים התפעולי תעמוד על 20 מיליון שקל.

ב"מעריב" מעריכים כי ב-2010 ניתן יהיה להגדיל את ההכנסות ממודעות בכ-5% נוספים, ובסך-הכל להביא לגידול שנתי נוסף בסך של כ-2 מיליון שקל. סעיפים נוספים לחיסכון על-פי הודעת החברה, היא הכוונה של הנהלת העיתון למכור את בית מעריב - כך שמעבר להכנסות כתוצאה מהמכירה, יוכל "מעריב" לצמצם את שטחי משרדיו. ב"מעריב" מעריכים כי גם הירידה במחירי הנייר תביא לחיסכון בסך של 1.8 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2009.