סם זל מעמיד את הקאבס על המדף

הבעלים של חברת התקשורת טריביון, שהגישה בקשה לפשיטת רגל ומחזיקה בקבוצת הבייסבול שיקאגו קאבס, נמצא במגעים למכירת הקבוצה לפי שווי של מיליארד דולר ; אשתקד הכניסו הקאבס 214 מיליון דולר

על אף שאינו כלול בבקשת פשיטת הרגל, אחד הנכסים היוקרתיים של הטריביון הוא קבוצת הבייסבול שיקגו קאבס ששווייה על-פי "פורבס" הוא 642 מיליון דולר. לפני תחילת המשבר הכלכלי סם זל, הבעלים של טריביון שהשתלט על הקבוצה במהלך 2007, קיבל הצעות למכור את הקאבס לפי שוויים שנעו בין 650 מיליון דולר ל-1.3 מיליארד דולר, אך הוא דחה את כולן. עם זאת יו"ר הקבוצה, קראן קני, אמר ביום שישי שהקבוצה צפויה לעבור ידיים כבר במהלך האביב הקרוב.

על פי סוכנות הידיעות "רויטרס", זל מצוי כיום במגעים למכירת קבוצת הבייסבול החמישית בגדולה בארה"ב עם שלושה רוכשים פוטנציאלים, לפי שווי של מיליארד דולר. אגב, מי שהתעניין בעבר בקבוצה היה מארק קיובן, הבעלים של הדאלאס מאבריקס מה-NBA.

מה יקבלו הרוכשים? על פי נתוני ה-MLB, הקאבס נהנים מכשלושה מיליון מנויים ורוכשי כרטיסים מדי שנה. אשתקד ייצרה הקבוצה הכנסות בהיקף של 214 מיליון דולר, כשהרווח התפעולי שלה הסתכם ב-21.4 מיליון דולר.

הקבוצה גם מחזיקה בנדל"ן בדמות האצטדיון בן 94 השנים שלה, ששוויו מוערך בכ-137 מיליון דולר. במקביל היא חתומה על חוזי חסות ארוכי טווח עם חברות כמו מאסטרקארד, מקדונלד'ס ואקסלון, ששוויים לה עוד עשרות מיליוני דולרים בשנה. בצד ההתחייבויות, שכר השחקנים של הקבוצה לעונה הבאה עומד לפי ESPN על כ-107 מיליון דולר.

הירשם לניוזלטר והתראות ספורט