שו"ב תתפעל עבור חברת החשמל מכון טיהור בתחנת הכוח אשכול באשדוד

החברה זכתה במכרז באמצעות חברת ניטרון, שהיא חברה בת של שיכון ובינוי Environment, הזרוע האקולוגית של הקבוצה

קבוצת שיכון ובינוי, שבשליטת שרי אריסון, זכתה באמצעות חברה נכדה במכרז של חברת החשמל לאחזקה ותפעול של מכון טיהור השפכים בתחנת הכוח אשכול באשדוד. כך נודע ל"גלובס". לפי הערכות בשוק, מדובר בפרויקט בהיקף של מאות אלפי שקלים.

החברה זכתה במכרז באמצעות חברת ניטרון, שהיא חברה בת של שיכון ובינוי Environment, הזרוע האקולוגית של הקבוצה. למכון הטיהור בתחנת הכוח אשכול קיבולת טיפול בכמות של 100 מ"ק ליום. לאחר הטיפול יכולים מי השפכים לשמש לצורכי השקייה ובכך לסייע לתחנת הכוח לחסוך מים.

ניטרון עוסקת בהפעלת מכוני טיהור שפכים ומתמחה בטיוב מי באר מזוהמים. בתחום זה מסיימת החברה בימים אלה את הקמתו של מתקן טיוב מי באר בתל צור ואת הקמתו של מתקן דומה ברעננה.

לדברי מנכ"ל ניטרון, איתי נח, "ניטרון, כחברה המתמחה בתחום טיהור השפכים התעשייתיים, רואה חשיבות רבה בעשייתה המביאה לחיסכון במים בימים בהם משאב זה הופך למבוקש ונדיר יותר. בזכות פעילותה של החברה מגיעים יותר מים שפירים לגינות ולחקלאים, שלא צריכים להשתמש במי שתייה לצורך השקיה".

תחנת הכוח אשכול עברה בשנת 2004 לשימוש בגז טבעי ותשתית הולכת הגז מגיעה ישירות לתחנת הכוח. לקבוצת שיכון ובינוי תחנת כוח פרטית שנקראת אשקוגן ושממוקמת סמוך לתחנת הכוח אשכול. תחנת כוח זו מופעלת על ידי החברה בת כחול ירוק מאז שנת 1998 והיא מספקת כיום 26 מגה ואט חשמל.