מנכ"ל משרד התקשורת: התחרות בשוק הסלולר אינה מספקת

לדברי מרדכי מרדכי, מתן אישור ל-MVNO - מפעילים סלולריים ווירטואליים - הוא אמצעי נוסף להרחבת התחרות בשוק הסלולר, שעוצמת התחרות בו הולכת וקטנה

מנכ"ל משרד התקשורת, מרדכי מרדכי, אומר היום (ה') כי התחרות בשוק הסלולר אינה מספקת, וכי בכוונת משרד התקשורת לתקן זאת.

מרדכי דיבר בכנס שעורכת חברת נוקיה-סימנס בנושא מפעילים סלולריים ווירטואליים (MVNO). לדברי מרדכי, ה-MVNO הוא אמצעי נוסף להרחבת התחרות בשוק הסלולר, שעוצמת התחרות בו הולכת וקטנה.

מרדכי אמר כי "ישנם משקיעים שפנו למשרד התקשורת וביקשו לקבל רישיון להפעלת השירות, והם רק מחכים לעיתוי שנפרסם את השימועים ונוציא את הרישיונות. אנחנו לא נאיביים, יש כאלה שרוצים לנפנף בזה, ויש כאלה שבאים בצורה יותר כנה ומאמינים שירצו להיכנס לשוק הרט"ן ולהשפיע על המחירים".

"בבדיקות שלנו יש מודלים שפועלים בעולם, אבל חובתנו כמשרד לתת את האופציה לכל דורש שירצה להפעיל. אנחנו לא רוצים להיכנס מעבר. אנחנו דוגלים בכוחות השוק שיעשו את זה, אבל לנו חובה כמשרד להבטיח את זה", אמר.

מרדכי מתכוון לכך שאין כרגע שום כוונה להתערב במחירים ובמשא-ומתן בין החברות הסלולריות למפעילים החדשים, אלא אם יתברר כי החברות הסלולריות פועלות למניעת תחרות. "אני מקווה כי בימים הקרובים נוכל לצאת בשימוע על טיוטת רישיון וטיוטת תקנות", אמר מרדכי.

הוא הוסיף כי המשרד ייכנס לתמונה ויתערב רק אם המשא-ומתן והקשר בין החברות הסלולריות למפעילים החדשים לא יצליח. "רק אז נכפה ונקבע מחירים, זו גישתנו להתערב היכן שצריך במינימום ההכרחי", אמר מרדכי. "אני מודע לזה שהנושא רגיש במיוחד כאשר נותנים רישיון מלא ל-MVNO".

במשרד התקשורת מתמקדים בימים אלה בנושא הזה, מתוך חשש שאם הוא לא ייסגר בממשלה הנוכחית - הרי שכניסתו של שר תקשורת חדש עשויה לטרפד את המהלך, וייקח זמן רב עד שהשר החדש ילמד את התחום ויקבל החלטות בעניין.