עו"ד ילון הכט, סניגורו של גיא ויסמן, נטש בזעם את האולם בהתרסה נגד השופט מודריק

העימותים בין השניים הגיעו אתמול לשיא חדש, כשהשופט שוב נזף בעו"ד על התנהלותו ; לפני כחודש פקעה סבלנותו של השופט עודד מודריק, שחייב את הכט בהוצאות אישיות אחרי שנעדר מ-20 דיונים בלא רשות

עו"ד ילון הכט, סניגורו של גיא ויסמן, שהיה המשנה למנכ"ל הראל בית השקעות ומואשם בגניבת 123 מיליון שקל, "פוצץ" אתמול (ד') את דיון ההוכחות במשפט, לאחר שעזב את האולם בזעם תוך שהוא פושט את גלימתו ומצהיר כי לא ישוב עוד לדיונים הבאים. זאת, לטענתו, במחאה על התנהלות השופט ד"ר עודד מודריק.

במהלך יציאתו מהאולם הספיק הכט להטיח במודריק: "אם בית המשפט חושב שהוא מעכשיו מתחיל להכין את הדיון בהארכת מעצר בעליון בפעם הבאה, יש לו טעות - לא איתי".

מדובר בעליית מדרגה בעימותים בין הכט למודריק, שנמשכים כבר מספר חודשים. לפני כחודש פקעה סבלנותו של השופט הוותיק, שחייב את הכט בהוצאות אישיות אחרי שנעדר מ-20 דיונים בלא רשות.

אפילו בית המשפט העליון האריך כבר 3 פעמים ב-90 יום את מעצרו של ויסמן, בעיקר עקב התנהלות הסניגור שהביאה להארכת ההליך. מודריק ייעץ לוויסמן להחליף עורך דין, אך הוא סירב בנימוק שאין לו אמון בעורכי דין אחרים ושאפשרויותיו הכספיות מוגבלות.

התנהלות תיאטרלית

אתמול המשיך להעיד אורי ראובן, אחד האנשים שלטענת התובעת, עו"ד אסתי שלאין, סייע לוויסמן במעילה. וכך מתאר מודריק את הדיון: "למן הבוקר התנהלה החקירה הנגדית בעצלתיים. שוב, כמנהגו כל הימים, לוו טענות הסניגור בתנועות ובהתנהלות תיאטרלית (קימה, ישיבה, התהלכות מצד לצד, הבעות פנים שונות ומשונות, שתיקות ארוכות, הרמת קול ועוד). שוב, גם כן כמנהגו, התריס הסניגור כלפיי שניהול המשפט איננו אלא פארסה, ושאינני אוחז ברסן המשפט ושאני מניח לעד ולתביעה לעשות ככל העולה על רוחם".

מודריק מציין כי השתדל להבליג ככל יכולתו, למרות שהכט לא איפשר לעד להשיב לשאלותיו. כשהתגבר החיכוך בין העד לסניגור, דרש מודריק מהכט שלא לצעוק על העד. הכט אמר כי כאשר העד צועק עליו, מודריק שותק ואינו מגיב. מודריק השיב כי לא הבחין בצעקות של העד, ובכל מקרה "מה שמותר לעד לא בהכרח מותר לסניגור. מה שמותר לנאשם לא בהכרח מותר לתביעה".

מודריק מציין בהחלטתו כי "קשה לדרוש 'הפנמה' של הדברים הללו ממי שלאורך המשפט כולו מגלה חוסר כבוד כלפי בית המשפט, כלפי ההליך השיפוטי וכלפי זולתו בכלל".

תשובת השופט עוררה את זעמו של הכט, ש"במהלך תיאטרלי בולט תלש את מיקרופון ההקלטה מדש בגדו, השליך אותו על ספסל הסניגוריה, ואמר לצאת מן האולם (אין צריך לומר שלא ביקש רשות לכך). בדרכו נתקל בדבר כלשהו ונפל אל הרצפה. הדבר הגביר את הכעס והוא הודיע כי הוא מפסיק את החקירה הנגדית, עוזב את בית המשפט ולא יגיע גם בפעמים הבאות (הכרזה שכבר שמעתי כמוה וגם הייתי עד למימוש הכרזה כזאת)".

כאמור, בדרכו החוצה הטיח הכט במודריק "בעזות-מצח שקשה לדמות כמותה", כי הוא מכין כביכול את העילה להארכת מעצרו של ויסמן. בהחלטתו "הזכיר" מודריק להכט כי הוא מחוייב להתייצב לדיון הבא. "הדבר איננו נתון לגחמה שלו. אם לא תהיה התייצבות, אצטרך לשקול את הצעדים הנדרשים", קבע מודריק. (ת.פ. 40138/07).