גיא אליאב מונה למנכ"ל נענע10 במקום זאב חספר; התפטר מתפקיד מנכ"ל בלוג טי.וי

בשבוע שעבר נחשף ב"גלובס" כי חספר יסיים את תפקידו בסוף החודש ; אליאב: "מאז ומעולם חשקתי בישראבלוג; היום גם מותר לגלות שלא אישרו לי לרכוש את האתר בחצי מיליון שקל"

גיא אליאב, לשעבר מנכ"ל תפוז , מונה למנכ"ל נענע10 - כך נודע ל"גלובס". אליאב יחליף את זאב חספר, מנכ"ל נענע10 הנוכחי, שיסיים את תפקידו בסוף החודש ויחזור לערוץ 10, לתפקיד סמנכ"ל ניו-מדיה ועורך תוכנית החדשות "היום שהיה". אליאב ייכנס לתפקידו בינואר 2009.

במסגרת המהלך יעזוב אליאב את תפקידו הנוכחי, מנכ"ל בלוג טי.וי, חברה בת של תפוז, המהווה מעין מיזם אינטרנטי שמאפשר לגולשים לשדר וידיאו בשידור חי באינטרנט.

כזכור, בסוף השבוע שעבר נחשף ב"גלובס" כי חספר צפוי לסיים את תפקידו בנענע10 ולחזור למדיום הטלוויזיוני. בעקבות החשיפה החלה חרושת שמועות לגבי המחליפים העתידיים של חספר, כאשר בין השמות אוזכרו אליאב; שרגא מור, מנכ"ל msn ישראל לשעבר; ואילן ישראלי, מנכ"ל וואלה לשעבר.

בבלוג האישי שלו בתפוז כותב אליאב בפוסט הפרידה שלו: "אני עוזב וממשיך הלאה, כי פשוט קיבלתי הצעה שהרגשתי מבפנים שהיא הדבר הנכון בשבילי". עוד כותב אליאב כי הוא "הולך למקום שאני חושב שאני הכי יכול לתרום לו והוא יכול לתרום לי". בסוף הפוסט מפנה אליאב את קוראיו לבלוג החדש אותו פתח בישארבלוג שבנענע10.

בבלוג החדש בנענע10 כתב אליאב: "אחרי הרבה מאוד שמועות ולבטים החלטתי לקבל עליי את התפקיד של מנכ"ל נענע10. בסופו של יום לנענע10 יש את הפוטנציאל להיות אתר האינטרנט המוביל בישראל. דווקא בימים קשים אלה, כאשר כל המתחרים בשוק קופאים על שמריהם, יש לנענע את התוכן הכי מרתק מערוץ 10, את אתר הבלוגים המוביל בישראל, והיום גיליתי שגם המייל הכי טוב בארץ. רק היום קראתי בעיתונים שבקרב החיפושים בגוגל בין 7 החיפושים המובילים נמצאים: נענע, הישרדות וערוץ 10".

אליאב הוסיף, כי "מאז ומעולם חשקתי בישראבלוג, היום גם מותר לגלות שלא אישרו לי לרכוש את האתר בחצי מיליון שקל. ישראבלוג הוא הלונגטייל הקלאסי של התוכן בישראל. הרבה מאוד תוכן והרבה מאוד איכות רק צריך לדעת לברור אותו. בשנה האחרונה נעשו הרבה מאוד דברים בנענע10, אך הדבר שהכי בולט שאני ראיתי הוא התשתית המדהימה של תוכן שהוקמה בשנה האחרונה באתר ובשיתוף-הפעולה עם ערוץ 10".

"וכמה מילים על הימים הקדימה. אני לא מכיר את האסטרטגיה של החברה ואת הכיוון אליה היא הולכת. אני מתכוון ללמוד לעומק את האתר ומה הנכסים שלו, אך אני יכול להבטיח לגולשים הנאמנים של נענע10 שאני אהיה קשוב לכל הצרכים, הערות והארות".

לגבי בלוג טי.וי, הוא כותב: "לפני שנתיים עזבתי את הניהול השוטף של תפוז ועברתי לנהל את ה-blogTV.com. אחרי הרבה חבלי לידה הצלחנו להשיק את האתר מחדש במאי השנה, ולהוביל אותו להיות The closest thing to broadcast television on the web. מדי יום משדרים באתר מעל ל-2,500 שדרנים אמריקנים, והאתר נהפך למקום בפועל בו משדרים בשידור חי השדרנים הכי טובים מ-youtube.com".

"אך לצערי, גם אתר כזה מדהים צריך משאבים, ולמרות שערב נפילת האחים ליהמן כבר היו לנו הצעות השקעה מדהימות, לא גייסנו עדיין את המשאבים בכדי להפוך את האתר להצלחה עולמית. יחד עם זאת, האתר גדל מדי חודש באופן ויראלי, כך שאין לי ספק שההצלחה של החברה היא מעבר לפינה".

יו"ר דירקטוריון nana10 ומנכ"ל 013 נטוויז'ן, ריצ'רד הנטר, אמר בתגובה: "גיא הוא אחד מעמודי התווך של תעשיית האינטרנט בישראל ואין מתאים ממנו לתפקיד מנכ"ל נענע10. ניסיונו הרב והמומחיות שצבר במהלך השנים ישרתו את נענע10 ויאפשרו לה להמשיך לשגשג ולצמוח. אנחנו נפרדים היום מזאב חספר ומאחלים לו בהצלחה בתפקידו החדש".

הלינק לבלוג בתפוז: http://www.tapuz.co.il/blog/userBlog.asp?FolderName=guyeliav

לינק לבלוג בנענע10: http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=605776