זכרונות מצ'יימברס

באבלינו התחילו לראות סימנים של גרשון במכבי. אבל גם תהיות לגבי ארויו ורצונו להיות חלק מהמשחק הקבוצתי

במשחקים האחרונים מתחילים לראות קצת סימנים של פיני גרשון בקבוצה. כרגע זה נראה פחות כמו טביעות אצבעות אלא יותר כמו סימני ציפורניים, מן הסתם גם מהעצבים, בעיקר בגלל קרלוס ארויו. ובכל זאת, בערב כזה שארויו נותן משחק ברמה של המשחק האגדי של צ'יימברס (1 מ-11 מהשדה) ומכבי מנצחת ומבטיחה מקום בטופ-16, אפשר לשחרר שם קצת לחץ. בראון ואליהו יזכו למירב התשבוחות, אבל ה-MVP שלי הוא יניב גרין. גרין נתן לפיני את מה שהיה חסר לו: עוגן הגנתי, נוכחות בשתי הרחבות ואגרסיביות. בקבוצה שהשלישיה ההתקפית המובילה שלה (ארויו, בראון, אליהו) לא מדפיסה כרטיס בהגנה, גרין שווה את המשקל שלו בזהב. כשיגיעו התותחים הכבדים בטופ-16, אלטון בראון יצטרך להוסיף את גופו הגדול לשקילה.

כשמסתכלים על דף הסטטיסטיקה של המשחק שני מספרים בולטים: אחד שמראה כמה מכבי הצליחה, השני שיראה מדוע מכבי תיכשל כשתעמוד מול קבוצה שתשחק כדורסל. הנתון המעודד מבחינת מכבי: שישה ריבאונד התקפה לקחה אבלינו במשחק. האמת שבמשך שלושה רבעים לקחו האיטלקים רק שני ריבאונד התקפה. בתחילת הרבע הרביעי כשפישר ואליהו שיחקו יחד, לקחה אבלינו ארבעה כדורים חוזרים בהתקפה בארבע דקות. לפיני זה הספיק והוא החזיר את גרין.

הנתון הבעייתי: מכבי קלעה 86 נקודות כשמתוכן רק שבעה סלים נקלעו מאסיסטים. כמעט כל הנקודות נקלעו כתוצאה ממהלכים אישיים. זה עבד מצוין מול האין-קבוצה מאבלינו, אבל מול קבוצות עם שומרים קצת יותר טובים, שאלו למעשה כל הקבוצות שמכבי תפגוש בהמשך הדרך, בראון לא יקלע בכזאת קלילות 26 נקודות ופישר וגרין לא יסיימו משחק עם 100% מהשדה (12 מ-12 ביחד). כדי לנצח מכבי תצטרך לשחק כדורסל קבוצתי, שנראה כרגע רחוק ממכבי ת"א בערך כמו המרחק בין אבלינו לקבוצת כדורסל.

כשבוחנים קצת יותר לעומק את עניין המשחק הקבוצתי, רואים את שורש הבעיה. הגבוהים של מכבי שקלעו באחוז מדהים של 19 מ-22 מהשדה (86%), בכל זאת לא קיבלו כדורים לקליעה. ארויו ובראון מסרו אפס (!) אסיסטים בכמעט 70 דקות משחק משותפות. אם אצל בראון לא ציפינו, את ארויו לא צפינו. ארויו לא נראה כמי שמתעניין במשחק או בתוצאה. הדבר היחיד שמעניין אותו הוא לקלוע סל. לא הולך? מנסים שוב ושוב ושוב. אולי חשב שכל האנשים האלו שרצים ומזיעים מסביב הם בכלל מביאי כדורים, לפחות אלו שלבשו צהוב.

החלק המשמח מבחינת מכבי הוא שהקבוצה ניצחה למרות היכולת שלו. החלק העצוב הוא שהשחקן שאמור להוביל את מכבי מוביל את טור הסטטיסטיקה השלילית עם 10- נקודות מדד. מול הטבחים מאיטליה זה הספיק.

הירשם לניוזלטר והתראות ספורט