אתרי ההיכרויות באינטרנט אוהבים את המשבר: עלייה בפעילות הגולשים

אתרי היכרויות רבים דיווחו על עלייה דרסטית בפעילות הגולשים מאז פריצת המשבר בספטמבר השנה ; "בימים בהם מתרסקים המדדים בבורסות העולם, אנשים מוצאים מפלט מקשיי היומיום בחיפוש אחר אהבה באינטרנט"

בעוד הכלכלה העולמית נמצאת במשבר הגדול ביותר זה שנים ומיליוני משרות נמצאות בסכנה, יותר ויותר אנשים פונים אל אתרי ההיכרויות באינטרנט כדי למצוא נחמה באהבה. אתרי היכרויות רבים דיווחו על עלייה דרסטית בפעילות הגולשים מאז פריצת המשבר בספטמבר השנה. "בימים בהם מתרסקים המדדים המובילים בבורסות העולם, אנשים מוצאים מפלט מקשיי היומיום בחיפוש אחר אהבה באינטרנט", אומר מומחה למחקרי שוק של האתר eHarmony "מדובר בצעד הגיוני. מחקרים מוכיחים כי קיומו של קשר רומנטי תורם לבריאותו הפיזית והנפשית של האדם", הוסיף.

זהו מצב חדש עבור התעשייה הצעירה של אתרי ההיכרויות באינטרנט, שהפעם האחרונה והיחידה שבה פעלה בתנאי משבר היתה לאחר אירועי ה-11/9.

אתר ההכרויות match.com הפועל ב-40 ארצות, הודיע כי בנובמבר השנה נרשם הגידול המשמעותי ביותר במספר המשתמשים הרשומים בו בשבע השנים האחרונות. מנהל האתר, תיאר בדרך פיוטית את המצב: "בתקופה זו של חוסר ודאות אנשים מנסים למצוא את התקווה בתיבת הדוא"ל שלהם". גם באתר perfectmatch.com דווח על עלייה בשיעור המשתמשים, כאשר בחודשים ספטמבר-נובמבר חל גידול של 47% בפעילות האתר לעומת לרבעון הקודם.

מידע נוסף המאשש את הסברה הזו הוא סקר שנערך בקרב הציבור האמריקני ובו הודו 57% מהנשאלים כי הם חוששים שמשבר האשראי ישפיע לרעה על חיי האהבה שלהם. קבוצת הגיל שהביעה את החשש הגדול ביותר הם צעירים בני 25-34, ש-75% מהם חוששים שהמשבר ייפגע בסיכוייהם ליצירת קשרים רומנטיים. קבוצת גיל זו, ע"פ הסקר, היא גם הקבוצה השכיחה ביותר בקרב משתמשי אתרי ההכרויות באינטרנט. "הרעה במצב הכלכלי פירושה לעיתים קרובות גם הרעה ביחסים בין בני זוג מפני שעליהם לעבוד יותר ולבלות פחות זמן יחדיו, וכשהם כן זוכים לבלות יחדיו ענייני הכספים הופכים להיות מקור לוויכוחים ולמריבות" אומר עורך הסקר.

סקר נוסף שנערך ע"י Avalanche LLC מגלה כי 48% מהאנשים מקדישים זמן רב יותר לתקשורת מקוונת או טלפונית לפני שהם יוצאים לדייט, במטרה לחסוך בהוצאות מיותרות במקרה של בילוי לא מוצלח.