מנכ"ל ליהמן לשעבר אופטימי: שוקל להקים חברה לייעוץ פיננסי

כמה דמויות בוול סטריט מפקפקים ביכולתו של ריצ'רד פולד לשכנע מנכ"לים לשכור את שירותי הייעוץ שלו, מכיוון שהוא ספג ביקורת חריפה מפוליטיקאים וממשקיעים על האופן שבו הנהיג את ליהמן

ריצ'רד פולד, לשעבר מנכ"ל בנק ההשקעות פושט הרגל ליהמן ברדרס, מתכנן קאמבק, ואף אמר לידידיו שהוא עשוי להקים חברה קטנה לשירותי ייעוץ, במטרה לנצל את קשריו עם חברות אמריקניות, לאחר שתשכך הסערה שהתעוררה בעקבות פשיטת הרגל של ליהמן.

באוקטובר קיבל פולד, יחד עם בכירים אחרים בליהמן, צווים המורים לו להציג להם מידע ומסמכים במסגרת החקירות שמנהלים גופים פדרליים בחשד שבכירים הטעו את הציבור לגבי מצבו הפיננסי של הבנק קודם לקריסתו בספטמבר.

מקורות מקורבים לפולד אמרו שתוכניותיו אינן מגובשות, ואינן מתייחסות לעתיד הקרוב, מכיוון שההשלכות המשפטיות והפוליטיות של קריסת ליהמן עדיין לא התבררו במלואן.

פולד בן ה-62, ששלט בליהמן ביד ברזל במשך 15 שנה, אמר לעמיתים לשעבר וללקוחות כי אין לו כל כוונה לפרוש. לטענתו, ניסיונו הממושך בוול סטריט ובעולם התאגידי ממשיך להיות בעל ערך רב לחברות ולמנכ"לים. המקורות אמרו שאחת האופציות ששוקל פולד היא לייסד חברת בוטיק קטנה לשירותי ייעוץ, שתסייע לחברות להתמודד עם סוגיות אסטרטגיות ופיננסיות.

כמה דמויות בוול סטריט מפקפקים ביכולתו של פולד לשכנע מנכ"לים לשכור את שירותי הייעוץ שלו, מכיוון שהוא ספג ביקורת חריפה מפוליטיקאים וממשקיעים על האופן שבו הנהיג את ליהמן.

המקורות אמרו עוד כי פולד ממוקד בהשבת הכספים לנושי ליהמן. פולד לא יקבל פיצויי פיטורים, וככל הנראה הוא הפסיד יותר ממיליארד דולר במניות ליהמן, ששוויין נמחק עקב פשיטת הרגל.

שני בכירים אחרים שנפלו גם הם קורבן למשבר האשראי, צ'אק פרינס, לשעבר מנכ"ל סיטיגרופ, ומקבילו במריל לינץ', סטנלי אוניל, כבר ביצעו קאמבק משלהם. פרינס הצטרף לסטונברידג' אינטרנשיונל, חברת שירותי ייעוץ אסטרטגיים, כסגן יו"ר בספטמבר, ואוניל שוקל הצעה מוויז'ן קפיטל אדוויזורס, קרן גידור וחברת פרייבט אקוויטי קטנה.