לאחר שזינק במהלך היום מעבר ל-50 דולר לחבית: מחיר הנפט ננעל בירידה של 3.8% ל-44.51 דולר לחבית

החששות בדבר ירידה בביקושים לנפט, גברו על הדאגות שאופ"ק יכריז על הצמצום החד ביותר בהיקף התפוקה מזה כעשור ; 18 מתוך 33 אנליסטים בסקר של בלומברג מעריכים כי אופ"ק יצמצם את תפוקת הנפט ב-7.3%, או 2 מיליון חביות נפט גולמי ליום

מחיר הנפט רשם היום בבורסת הסחורות בניו-יורק, ירידה של 3.8% שהם 1.77 דולר, וננעל על 44.51 דולר לחבית. מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה בינואר מחקו בסיום את הזינוק בערכם שנרשם במהלך היום, בשיעור יומי מירבי של 8.1%, ושבו אף חצו את רף 50 הדולר לחבית לראשונה מאז ה-1 בדצמבר.

החששות בדבר ירידה בביקושים לנפט, גברו על הדאגות בהמתנה לפסגת אופ"ק שתערך בהמשך השבוע (ד') ובה צפויות המדינות החברות בקרטל, החולש על 42% מתפוקת הנפט בעולם, להכריז את על הצמצום החד ביותר בהיקף התפוקה מזה כעשור, והביאו, כאמור, לירידה במחירי הנפט.

18 מתוך 33 אנליסטים בסקר של בלומברג, מעריכים כי אופ"ק יצמצם את תפוקת הנפט ב-7.3%, או 2 מיליון חביות נפט גולמי ליום. נציין כי הביקוש העולמי לנפט ירד בחודשים האחרונים, בפעם הראשונה מאז 1983.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה בינואר ננעל בירידה של 3.8% ל-44.51 דולר לחבית, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

מנהיג ערב הסעודית, המלך עבדאללה, אמר בחודש שעבר כי מחיר הנפט צריך להגיע ל-75 דולר, כדי לתמוך בצמיחה הכלכלית של ענקית הנפט. בסיטיגרופ מעריכים כי איחוד האמירויות, כווית וקטאר צריכים שמחיר הנפט ייעלה על 55 דולר כדי לאזן את התקציבים הנוכחיים לאפשר את הגדלת ההוצאות העתידיות.

בגולדמן זאקס מזהירים כי אם המגמה הנוכחית תימשך, מחיר הנפט עלול לסגת גם ל-30 דולר לחבית.

בתוך כך נציין הפעילות הכלכלית בסין, אחת מצרכניות הנפט הגדולות בעולם, הולך ומצטמצמת בשל החרפתו של המשבר הפיננסי העולמי. היום פורסם כי התפוקה התעשייתית בסין האטה לקצב גידול של 5.4% בנובמבר, מ-8.2% באוקטובר. מדובר בקצב הגידול האיטי ביותר מאז פברואר 2002. התפוקה של תעשיית הרכב הסינית הצטמצמה ב-15.9% בנובמבר.

[לאתר חוזים עתידיים]