שופרסל תפסיק בתוך 4 חודשים את מכירת התרופות ללא מרשם ברשת

הסוגיה נבחנת גם ברשת רבוע כחול, אך זו הודיעה היום כי כרגע לא מתוכנן שינוי במדיניות ; בין החודשים ינואר ליולי השנה עמד מחזור מכירות התרופות ברשתות השיווק על 1.1 מיליון שקל בלבד - הנמוך בהרבה מהציפיות

רשת שופרסל החליטה להפסיק בתוך 4 חודשים את מכירת התרופות ללא מרשם ברשת. הסוגיה נבחנת גם ברשת רבוע כחול , אם כי זו הודיעה היום (ב') כי כרגע לא מתוכנן שינוי במדיניות, וכי הדברים יישקלו לעתיד.

ההחלטה הנוכחית באה לאחר תקופה ארוכה שבה מכירת התרופות ללא מרשם ברשתות השיווק לא צלחה. בפועל לא הפכה מכירת התרופות לתמריץ לכניסת לקוחות לרשתות, הפעילות בהיקפה הנוכחי אינה רווחית, והדרישות הרגולטוריות דוחקות למעשה את הרשתות מחוץ לפעילות.

עוד קודם לכן חל צמצום במספר נקודות המכירה שבהן נמכרו תרופות ללא מרשם. בשופרסל נמכרות תרופות ללא מרשם ב-30 סניפים, הכוללים סניפי שופרסל שלי, שופרסל ביג ושופרסל דיל בלבד.

דובר שופרסל מסר היום, כי "שופרסל תסיים את מכירת התרופות ללא מרשם בשירות עצמי בתוך תקופה של 4 חודשים, ותשקול מכירה של מוצרים אלה בהתאם לרגולציה בעתיד".

מנתונים שמסר היום ארגון תל"מ (תרופות ללא מרשם) עולה כי במחצית הראשונה של השנה חלה ירידה של כ-20% במספר הנקודות למכירת תרופות בסניפי רשתות השיווק. כמו כן, בין החודשים ינואר ליולי השנה עמד מחזור מכירות התרופות ברשתות השיווק על 1.1 מיליון שקל בלבד - הנמוך בהרבה מהציפיות הראשוניות שהיו עם אישורה של הרפורמה בשוק התרופות ללא מרשם, שאפשרה מכירת תרופות גם ברשתות המזון ברשתות המזון.

יצויין כי פרט למכירת התרופות ללא מרשם, שופרסל ורבוע כחול מפעילות בתי-מרקחת בתוך הסניפים. שופרסל מפעילה 20 בתי-מרקחת, ואילו רבוע כחול מפעילה 9 בתי-מרקחת. ברבוע כחול מתכוונים לבחון בעתיד הקרוב גם את המשך הפעלתם של בתי-המרקחת.