רייכר יסדר - ויבטל את התורים: מצטרף למפלגת הגימלאים - "אדאג שכל אדם שיגיע לקבל שירות יתקבל כמלך משיח"

העיתונאי גדעון רייכר במסיבת עיתונאים שקיים עם יו"ר מפלגת הגימלאים, רפי איתן: "בכוונתי להיות שר שיעסוק אך ורק בענייני הביורוקרטיה. זה מה שמעניין אותי"

העיתונאי גדעון רייכר הודיע היום על הצטרפותו למפלגת הגימלאים ועל התמודדותו ברשימת המפלגה לכנסת. חברי המפלגה זעמו על כך שהדבר לא הובא להחלטת המזכירות. במסיבת עיתונאים שקיים יחד עם יו"ר המפלגה, רפי איתן בתל-אביב, אמר רייכר כי בכוונתו להיות שר "שיעסוק אך ורק בענייני הביורוקרטיה. זה מה שמעניין אותי - אדאג לכך שכל אדם שיגיע לקבל שירות, יתקבל כמלך משיח ולא יהיו עוד תורים משתרכים".

רייכר הסביר כי "בכל שנותיי בתקשורת אני הולם בחומות הביורוקרטיה. בארץ הזו אנשים מבוגרים הולכים שבורים לנוכח כל החומות שעליהן הם מתדפקים. אבי היה פועל בניין והפנסיה שלו הצלחה והצטמקה עד שאני כסטודנט נאלצתי לתמוך בהוריי. אני עוקב אחר הנושא במשך שנים ומגלה שלמרות שמדינתנו משגשגת ופורחת, יש כאן רמייה ואחיזת עיניים. זה מכעיס אותי".

לדברי רייכר, הובטח לו המקום השני ברשימה וכן החלפתו של איתן כיו"ר המפלגה במקרה הצורך. "לא הייתי נענה לאף מפלגה אחרת. לא הייתי מוכן להתמודד בפריימריז ולרוץ אחר אנשים ולחלק דפי מסרים ובורקסים. אני בא לעבוד. לא אהיה כמו כולם, משום שאני לא זקוק לזה. אני לא נואש ולא מסכן".

רייכר הוסיף כי הוא "חייב לשבת ליד שולחן הממשלה כדי לנצל את ניסיוני להגשים את חלומות המבוגרים והצעירים".

לדבריו, "עד לפני שבועיים הייתי המאושר באדם - קם בבוקר עם שיר בלב - עד שקיבלתי טלפון, ורפי הציע להצטרף לעולם הפוליטי האכזר והקר. החיים שלי מאוד נוחים. אבל החלטתי לוותר על הכל ולנצל את הניסיון והידע שלי על מנת להשיב את החיוך לפני האנשים".

פריימריז במרצ: גילאון במקום הראשון

לילך ויסמן ח"כ לשעבר אילן גילאון נבחר למקום הראשון בפריימריז להרכבת רשימת מרצ. גלאון גבר על חברת הכנסת זהבה גלאון והוא ידורג שני ברשימה אחרי יו"ר המפלגה, חיים אורון. גלאון התברגה במקום השלישי עם 2409 קולות,שהם פחות 101 קולות מגילאון. במקום הרביעי דורג ח"כ לשעבר מוסי רז, שגבר על הח"כ המכהן אבשלום וילן שהגיע למקום החמישי. במקום השישי נבחרה הח"כית החרדית צביה גרינפלד ואחריה ברשימה הנציג הערבי פריג' עיסוואי ואחריו מיכל רוזין מנכ"לית ארגון מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית. ואחריה דורגו אורי זכי, גבי לסקי ורועי פלד. ספירת הקולות נמשכה קרוב לחמש שעות. לאחר שהתגלתה טעות בספירה הראשונה, נספרו שוב הקולות וסמוך לשעה 3:00 לפנות בוקר פורסמו התוצאות.

בנאום הניצחון שנשא, אמר גילאון: "התמודדתי עם אנשים שהייתי מוכן להיות הסגן של כל אחד מהם. הגעתי ראשון ואני מקווה שמעתה מרצ תהיה מפלגה סוציאל דמוקרטית שתהווה את תנועת העבודה החדשה בישראל".

הרשימה שנבחרה אתמול אינה זו שתרוץ לכנסת. מרצ צפויה לאחד כוחות בימים הקרובים עם תנועת השמאל החדשה ולהרכיב רשימה משותפת. בין המועמדים ברשימת התנועה החדשה הוזכר אמש שמו של העיתונאי ניצן הורביץ.