ביהמ"ש לא אישר את מכירת תדיראן-אמפא לרמ"מ השקעות

השופטת אלשיך דחתה את הצעת רמ"מ, כיוון שההצעה מעדיפה את טובת העובדים על פני הספקים

שופטת המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך, סירבה היום (ב') לאשר את הצעת חברת רמ"מ השקעות לרכישת פעילותה של תדיראן-אמפא. זאת, לדבריה, כיוון שההצעה גורמת להעדפת נושים בניגוד לדיני חדלות הפירעון, הפירוק והשוויון. אלשיך ציינה כי ההצעה בעייתית, בעיקר בשל התעקשות הרוכש לשלוט באופן חלוקת כספי התמורה, ולהעדיף את עובדי החברה על פני הספקים.

לדברי אלשיך, כחלק מרצונו "לרכוש" את העובדים מעביר הרוכש לקבוצת העובדים סכום נוסף העולה על המגיע להם לפי החוק, תחת השם "פיצויים מוגדלים". זאת, כאשר הספקים אינם זוכים למאומה בגין חובות החברה כלפיהם וזכויותיהם נפגעות.

אלשיך קבעה כי אם הרוכש עומד על התעקשותו על חלוקה לא חוקית של כספי הרכישה, הרי שהפתרון היחיד הינו כינוס דחוף ולאלתר של אסיפות נושים. לדבריה, באסיפה זו יצטרכו המפרק, הכונס ונציגי הרוכשת לשכנע את הנושים השונים לאשר ברוב המיוחס הקבוע בדין את הצעת ההסדר, תוך מתן "תמריץ" לספקים לתת את הסכמתם.

אלשיך ציינה כי נוכח העובדה שמצב החברה מתדרדר במהירות, יש לערוך את אסיפות הנושים ללא דיחוי. היא קבעה כי על המפרקת לערוך אסיפות אלה לא יאוחר מיום שלישי ועד יום רביעי בבוקר ולהגיש את תוצאת האסיפות לביהמ"ש לצורך מתן החלטה.

החלטת אלשיך באה בעקבות הודעתה של המפרקת הזמנית של תדיראן-אמפא, עו"ד דורית לוי-טילר, ביום רביעי בשבוע שעבר כי הגיעה להסכם למכירת החברה לידי חברת רמ"מ, שתספק שירות טכני למוצרי היבואנית קריסטל . על-פי העסקה שהתגבשה אז, קריסטל התחייבה לקלוט 135 מתוך 380 עובדי תדיראן-אמפא. המפרקת אמרה אז כי ההצעה של קריסטל מהווה פתרון לחלק ניכר מעובדי החברה ופתרון מיידי לרבבות בתי אב הממתינים בכיליון עיניים להמשך השירות למוצריהם. בנוסף, היא רואה בהצעה מענה סביר אף כי לא מלא, לנושים הנוספים של החברה, שכבר הביעו את הסכמתם לעסקה. (פש"ר 2873/08).