אלי אלעזרא: "אני אחראי וערב במובן המוסרי והמלא לכל החברות בקבוצה"

הבעלים של אלעזרא אחזקות ואלבר אמר את הדברים באסיפת מחזיקי האג"ח של אלבר שכונסה היום ; מחזיקי האג"ח לא שוללים אפשרות של פנייה לביהמ"ש אם דרישותיהם לא ייענו

"אני מרגיש אחראי וערב במובן המוסרי והמלא של המילה לכל החברות הבנות של הקבוצה", כך אמר היום אלי אלעזרא, הבעלים של אלעזרא אחזקות ואלבר, באסיפת מחזיקי איגרות החוב של אלבר. באסיפה שהתקיימה ברמת -חייל בתל-אביב, נכחו כ-50 משתתפים, בהם אנשיו של אלעזרא באלבר ובהכשרה אחזקות.

האסיפה כונסה ביוזמת הנאמן, הרמטיק, ועל רקע התנגדותם של בעלי האג"ח לעסקת בעלי העניין שצפויה להתרחש באלבר. במסגרת העסקה, תרכוש אלבר 38% ממניות החברה האחות, הכשרה אחזקות ביטוח, תמורת 39 מיליון שקל. הרכישה נועדה לממן את התשלום למחזיקי האג"ח של הכשרה אחזקות, בהיקף של 59 מיליון שקל, הצפוי להתבצע בסוף החודש.

מנכ"ל אלבר, דרור שילה, הציע באסיפה למנות נציגות מטעם בעלי האג"ח של אלבר, שתגיע להבנות עם החברה באשר לאישור עסקאות בעלי עניין בעתיד. שילה ציין כי החברה מוכנה להתחייב כלפי מחזיקי האג"ח שכל עסקה מהותית בחברה, תצטרך לקבל את אישור מליאת האג"ח, כפי שנהוג בחברה ציבורית, וכן שייקבעו אמות מידה לחלוקת דיבידנד, שיהיו מקובלות על מחזיקי האג"ח. "אנחנו לא מעוניינים להתקוטט ולהגיע לבתי משפט", אמר שילה. "הצורך להגיע מהר לביצוע עסקה הוא חשוב".

מחזיקי האג"ח, מן העבר השני, דווקא אינם פוסלים אפשרות של הגעה לבית משפט. באסיפה הוחלט לקיים דיון נוסף מחר, לאחר שאלעזרא יבוא עם הצעה קונקרטית למחזיקי האג"ח. בין הדרישות שעלו כלולה התביעה כי אלעזרא יתחייב שלא תתבצע בעתיד עסקת בעלי עניין נוספת, שתהיה קשורה לאלבר.

במידה שמחזיקי האג"ח לא יהיו שבעי רצון מההצעה, ולא יצליחו להגיע להסדר עם אלעזרא, הם לא פוסלים, כאמור, את האפשרות לפנות לבית המשפט ולהוציא צו מניעה על ביצוע העסקה.

"העסקה נכונה וצריך לבצעה"

את הקדימון לנעשה באסיפה סיפקו כבר בשבוע שעבר כמה ממחזיקי האג"ח של החברה, ששלחו לאלבר מכתב נזעם באמצעות משרדו של עו"ד גיא גיסין. במכתב נאמר כי העסקה פוגעת ביציבותה של החברה, ומוציאה ממנה מזומנים בתקופה של חוסר ודאות. עניין נוסף שעורר את כעסם של מחזיקי האג"ח הוא הערכת השווי שבוצעה להכשרה אחזקות ביטוח לצורך העסקה. ההערכה, שמתייחסת לחודש יולי, הוזמנה על ידי אלעזרא אחזקות, שהיא גם המוכרת של מניות הכשרה אחזקות.

אלעזרא התייחס לעניין באסיפה ואמר שהערכת השווי של הכשרה אחזקות נעשתה במסגרת הערכה לכל קבוצת אלעזרא בחודש יולי, שבוצעה לצורך עניין אחר. הוא הוסיף ואמר כי לדעתו היה נכון לבצע את העסקה לפי המחיר המקורי בו רכשה אלעזרא את הכשרה אחזקות - במצב כזה אלבר הייתה צריכה לשלם כ-50 מיליון שקל בעסקה - כיון שמדובר בעסקה בתוך הקבוצה. לדבריו, על אף שהערכת השווי נקבה במחיר נמוך יותר, הוא יבצע את העסקה.

עו"ד גיסין, שנכח גם הוא באסיפה הפנה מספר שאלות נוקבות וישירות לנציגי החברה. "האם אתה כמנכ"ל אלבר תומך בעסקה?", שאל גיסין את שילה. על כך ענה לו מנכ"ל אלבר כי "הגעתי להכרה מלאה שנפילה של הכשרה אחזקות תפגע ביכולת של אלבר להמשיך ולפעול כפי שהיא פועלת היום. כשזה המצב, אני חושב שהעסקה נכונה וצריך לבצע אותה".

אלבר הנפיקה 6 סדרות אג"ח בשנים 2006-2008, כאשר מועד הפירעון הסופי של סדרות אלו אמור להתבצע בין השנים 2011 - 2014. עד לפני חצי שנה נראה היה שהחברה תוכל להשתמש בשוק ההון כמקור למימון פעילותה, כשגם בפברואר וגם במאי השנה היא עוד הצליחה לגייס כ-67 מיליון שקל, באמצעות הרחבת סדרות א' ו-ו', בהתאמה. כיום, איגרות החוב של אלבר נסחרות בתשואה שנעה בין 44% ל-83%, כך שהחברה תלויה לגמרי באשראי שהבנקים מעניקים לה.

על פי מצבת ההתחייבויות של החברה, שצורפה לדו"חות, צריכה אלבר לשלם עד ספטמבר 2009 למחזיקי האג"ח ריבית בלבד, בהיקף של 31 מיליון שקל. כאשר מצרפים לכך את ההלוואות הבנקאיות והחוץ-בנקאיות, הוצאות המימון הצפויות (שתלויות גם בשיעור ריבית הפריים) עד ספטמבר 2009 מסתכמות ב-972 מיליון שקל.

ברבעון הרביעי של 2007 ביצעה אלבר מספר רכישות עצמיות של אג"ח, ובגינן היא צפויה לרשום רווח הון בדו"חות. בסוף השבוע הורידה מידרוג את דרוג האג"ח מ-A2 ל-A3 עם אופק דירוג שלילי. אם תרשם הורדת דירוג נוספת, תהיה למחזיקים באג"ח עילה לדרוש פירעון מיידי של האג"ח.

[לאתר אפיקים סולידיים]