האינפלציה בבריטניה האטה לקצב שנתי של 4.1% בנובמבר; מרווין קינג מעריך כי ב-2009 האינפלציה תרד לקצב נמוך מ-1%

(עדכון) הצפי היה שהאינפלציה השנתית מתחילת השנה עד נובמבר תרד ל-3.9% - הרמה הנמוכה ביותר מאז יוני ; בורסות אירופה מציגות כעת מגמה מעורבת

מדד המחירים לצרכן (CPI) הבריטי האט לקצב שנתי של 4.1% בנובמבר מ-4.5% בחודש אוקטובר. במונחים חודשיים, שיעור האינפלציה ירד ב-0.1% - פחות מהתחזיות לירידה של 0.3%. הצפי היה שהאינפלציה השנתית מתחילת השנה עד נובמבר תרד ל-3.9%, הרמה הנמוכה ביותר מאז יוני.

מדד הליבה עלה מ-1.9% ל-2.0%, והדבר מעיד על כך שהירידה הניכרת במחירי הנפט טרם מתבטאת בכל מגזרי המשק. למרות שהמדד עומד על רמתו הנמוכה מזה 5 חודשים, הרי שהוא עדיין אחוז אחד מעל רף היעד העליון של הבנק המרכזי, העומד על 3%.

למרות העלייה הקלה במדד הליבה, שנבעה מזינוק של 1.4% במחירי המזון, במכתב ההסבר הקודם שנדרש הנגיד להגיש הוא ציין מפורשות כי האינפלציה תמשיך לצנוח בשנה הבאה, עד כדי כך שלא מן הנמנע שעד סוף שנת 2009 ייאלץ הנגיד להגיש מכתב הסבר בגין העובדה שהאינפלציה ירדה מתחת לרף היעד התחתון של הבנק העומד על 1%.

ואמנם, מרווין קינג,אמר כי בשנה הבאה שיעור האינפלציה עשוי להאט לקצב נמוך מ-1% כתוצאה מהעמקת המיתון. קינג הכריז כי הבנק המרכזי יינקוט בצעדים הנחוצים על מנת להחזיר את המדד ליעד של 2%. כמו כן, ועדת המדיניות של הבנק צופה ירידה חדה בשיעור התמ"ג ברבעון הרביעי וכי צפוי שפל כלכלי ניכר.

השיעור המהיר של דיסאינפלציה ביחד עם הפחתות אגרסיביות לא אופייניות על ידי הבנק המרכזי של אנגליה (BOE) גרם לסוחרים להקטין ציפיות בנוגע להפחתות נוספות: מדד החלפי הריבית מתמחר כעת הפחתות של 0.5% בלבד ב-12 החודשים הקרובים אחרי שתמחר הפחתה של 1.75% לפני פחות משבועיים. הבנק המרכזי של אנגליה הוריד 3% מעלויות ההלוואה בחודשיים בלבד. כך נמסר ממחלקת המחקר של TRIFX.