בפולקסווגן החליטו לפרוש מהשותפות עם כי"ל בחברה הבת ולהותיר אותה עם חובות של יותר מ-100 מיליון דולר

פולקסווגן מחזיקה ב-35% ממניות מגנזיום ים המלח מזה 13 שנה ; המפעל מעסיק כ-380 עובדים ; כי"ל: זהו מעשה מכוער, בוטה ואגרסיבי מבחינה מוסרית ועסקית. נבחן נקיטת צעדים משפטיים כדי לחייב את השותפים לעמוד בהתחייבויותיהם"

חברת כי"ל דיווחה היום (ג') לבורסה כי פולקסווגן , המחזיקה ב-35% מהחברה הבת מגנזיום ים המלח מאז 1996, הודיעה לה באופן חד צדדי שברצונה לפרוש מהבעלות על החברה וכי היא רואה עצמה משוחררת ממחויבויותיה לחברת המגנזיום ולבנקים.

כמו כן התפטרו מחברותם במועצת המנהלים של חברת המגנזיום שני חברי הדירקטוריון מטעם פולקסווגן, ולא מונו נציגים אחרים במקומם.

חברת המגנזיום, שבבעלותה מפעל לייצור מגנזיום מתכתי ליד ים המלח, מעסיקה כ-380 עובדים, תושבי הנגב, ובנוסף מפרנסת מאות משפחות של נותני שירותים מאיזור זה. לחברה חובות לבנקים בסכום של יותר מ-100 מיליון דולר.

בכי"ל הביעו תדהמה לנוכח הודעתה של פולקסווגן. "לאורך כל שנות השותפות הביעו ראשי פולקסווגן את מחויבותם לחברה, היו שותפים פעילים בניהולה, ואף הזרימו, יחד עם כי"ל, הון כדי לממן את ההפסדים שנצברו ואף לפרוע הלוואות שנוצרו במהלך הקמת המפעל", מסרה החברה. דובר כי"ל מסר: "לא ייתכן שחברה בינלאומית מובילה, אשר הביעה אמון לאורך כל הדרך בחברת המגנזיום, תנטוש את החברה באופן חד-צדדי כפי שעשתה. בכי"ל רואים בכך מעשה מכוער, בוטה ואגרסיבי מבחינה מוסרית ועסקית".

כי"ל מסרה: "החברה סבורה כי הצעד החד-צדדי שבו נקטה חברת פולקסווגן אינו עומד במבחן משפטי, ומעבר לכך אינו עולה בקנה אחד עם אתיקה עסקית מקובלת, ובפרט מצד חברה בעלת מוניטין כפולקסווגן. כי"ל תעמוד בכל התחייבויותיה לחברת המגנזיום בהתאם לחלקה ומצפה כי גם השותפים ימלאו אחרי ההתחייבויות שלהם. במקביל כבר בוחנת החברה נקיטת צעדים משפטיים כדי לחייב את השותפים לעמוד בהתחייבויותיהם".

מטעם פולקסווגן נמסר: "אנו יכולים לאשר כי פולקסווגן מימשה את זכויותיה החוזיות ומכרה את אחזקות המיעוט שלה בחברת המגנזיום של מפעלי ים המלח, בסך 35% לכי"ל כפי שנקבע בהסכם המיזם המשותף שנחתם ב-1995. פולקסווגן תמכה בחברה ב-12 השנים האחרונות. בשילוב עם תמיכתה של כי"ל, חברת המגנזיום צמחה להיות ספקית מערבית גדולה של מגנזיום לתעשיית הרכב. פולקסווגן החליטה למכור את אחזקות המיעוט שלה ב-DSM במאמץ להתמקד בעסקי ומיומנויות הליבה שלה".