מודי'ס הורידה את דירוג האיתנות הפיננסית של בנק הפועלים בדרגה אחת ל-"-C"

במודי'ס מייחסים את הורדת הדירוג לירידה בערכן של השקעות באג"ח מגובי משכנתא הקשורים לנכסי נדל"ן ; בנק הפועלים: "הורדת הדירוג אינה משקפת את מצבו הנוכחי והעתידי של בנק הפועלים, מאחר שהיא נעשתה בהסתכלות לאחור על נתונים שהשתנו באופן מהותי"

חברת הדירוג מודי'ס הורידה את דירוג האיתנות הפיננסית של בנק הפועלים , בדרגה אחת ל-"-C" מדירוג קודם של "C". דירוג הפיקדונות לטווח ארוך של הבנק, הנקובים בשקלים, ירד ל-"A1" מ-"Aa3".

עם זאת, הדירוג של פיקדונות הבנק הנקובים במט"ח נותרו בדירוג גבוה של "A1/Prime1" וכן הפיקדונות לטווח קצר הנקובים בשקלים, שמרו על דירוג "Prime1". האופק לגבי כל הפיקדונות, נותר "יציב".

הורדת הדירוג באה, לטענת מודי'ס, לאחר בדיקה שהחלה ב-22 באפריל, על רקע ירידה בערכן של השקעות באג"ח מגובי משכנתא הקשורים לנכסי נדל"ן. חברת הדירוג מציינת כי אומנם הבנק צמצם באופן משמעותי את החשיפה שלו להשקעות מסוג זה, לאחר המחיקות וההפסדים שנרשמו בפיקדונות בהיקף 12.1 מיליארד שקל, שהם 5.5%.

במודי'ס מסכמים ואומרים כי למרות הורדות הדירוג, לדעתם בנק הפועלים נשאר איתן, אך הן משקפות את ההיחלשות הפיננסית היחסית לאור חשיפתו לאג"ח מגובי המשכנתאות.

מבנק הפועלים נמסר בתגובה כי "הורדת הדירוג אינה משקפת את מצבו הנוכחי והעתידי של בנק הפועלים, מאחר שהיא נעשתה בהסתכלות לאחור על נתונים שהשתנו באופן מהותי".

"מאז אפריל 2008, עת הכריזה מודי'ס על בחינת הדירוג של בנק הפועלים, תהליך שהסתיים רק היום, נקט בנק הפועלים במספר צעדים שהקטינו באופן משמעותי את חשיפתו למשבר הפיננסי העולמי. צעדים אלה כללו מכירה של תיק ה-MBS האמריקני במאי 2008, צמצום משמעותי בחשיפה למוסדות פיננסיים בינלאומיים, הגדלת יחס הלימות ההון של הבנק ועוד".