הרייטינג של גמר "האח הגדול" נשק ל-40% - שיא לגמר של תוכנית ריאליטי בישראל

גמר "האח הגדול", בו זכתה שפרה קורנפלד, זכה לרייטינג הגבוה ביותר אי-פעם לגמר תוכנית ריאליטי ישראלית ; ברגע השיא נרשם רייטינג של 42.8% ; לאורך כל העונה רשמה התוכנית רייטינג ממוצע של למעלה מ-30%

הגמר של תוכנית הריאליטי "האח הגדול" סיפק את הסחורה מבחינת הרייטינג לאחר שהגיע כמעט ל-40%. הרייטינג הממוצע שנרשם אמש (ג') בתוכנית הגמר של "האח הגדול" - בה זכתה שפרה קורנפלד במיליון שקל - עמד על 39.1% בקרב משקי-בית יהודיים ו-1.217 מיליון צופים פרטיים. מדובר ברייטינג שיא עבור גמר של תוכנית ריאליטי, דבר שמכניס את תופעת הריאליטי למשבצת שהיתה שמורה עד כה למשחקי ספורט וחדשות.

ברגע ה'פיק' (צפיית השיא) נרשם אמש רייטינג של 42.8% בקרב משקי-בית יהודיים. השידור נמשך כשעתיים וחצי וכלל 7 ברייקים של פרסומות, כאשר פרסומת הגמר היתה של נותנת החסות הראשית - בזק . לאורך כל העונה הראשונה של "האח הגדול", ששודרה בזכיינית ערוץ 2 קשת, רשמה התוכנית רייטינג ממוצע של למעלה מ-30% וכ-780 אלף צופים פרטיים, כאשר בשבועות האחרונים הרייטינג היה אף גבוה מזה ועבר באופן קבוע את רף ה-30%.

מבדיקת אירועי הטלוויזיה בעלי שיעורי הרייטינג הגבוהים ביותר, כפי שנרשמו מאז תחילת מדידת הרייטינג בארץ בשנת 1998, "האח הגדול" תופס מקום של כבוד - גם ביחס לתוכניות אחרות ובעיקר ביחס לתוכניות ריאליטי.

הרייטינג הגבוה ביותר שנרשם עד אמש לגמר של תוכנית ריאליטי היה לעונה הראשונה של "הישרדות" בערוץ 10, שרשמה רייטינג ממוצע של 36%. גמרים נוספים שבלטו היו "כוכב נולד 6", שרשמה ממוצע של 33.9%; "נולד לרקוד 3", שרשמה ממוצע של % 27.6; "רוקדים עם כוכבים 2008", שהשיגה 20%; ו"מפרץ האהבה", שהגיעה ל-18.5%.

לעומת זאת, ניתן לראות כי האירועים הטלוויזיוניים בעלי שיעורי הרייטינג הגבוהים ביותר לא היו מתחום הריאליטי. בשנת 1999 רשם האירווזיון רייטינג ממוצע של 48.2%, ובשנת 2004 רשם משחק הכדורסל בין מכבי תל-אביב לבין בולניה רייטינג של 46.1%.

וכצפוי, יש גם את אלה ש"תופסים טרמפ" על ההצלחה של "האח הגדול" ועל "כוכביה". כך לדוגמה, כבר אמש דיווחה ענני תקשורת כי העבירה הצעה לשפרה קורנפלד, זוכת "האח הגדול", להגיש תוכנית אוכל בערוץ האוכל או בערוץ הטיולים, שניהם בהפקת ענני תקשורת.

גרף