קיבוץ רעים בנגב יהפוך לקיבוץ הסולארי הראשון בישראל

חברת סאנדיי והקיבוץ חתמו על הסכם שותפות, במסגרתו ירושתו כל גגות המבנים בקיבוץ במערכות לייצור חשמל סולארי בטכנולוגיית פוטו וולטאית

חברת סאנדיי לאנרגיה סולארית וקיבוץ רעים חתמו על הסכם שותפות להקמת מיזם אנרגיה סולארית, במסגרתו ירושתו כל גגות המבנים בקיבוץ במערכות לייצור חשמל סולארי בטכנולוגיית פוטו וולטאית.

בקיבוץ רעים כ-130 מבנים, רובם למגורים, ובנוסף גגות של מבני ציבור, כגון חדר אוכל, מפעל, לול ועוד.

ההודעה אודות המיזם עם קיבוץ רעים, נחשפה לראשונה בכנס שהתקיים היום (ד') בהשתתפות שר התשתיות, בנימין (פואד) בן אליעזר, ועסק בנושא אנרגיה סולארית לקיבוצים ומושבים. בן אליעזר אמר "השמש היא מקור בלתי נדלה. חמישים המגה הראשונים הם רק תחילת הדרך. אני מאוד שמח שבימים אלה נחתם עם קיבוץ רעים הסכם שכל 130 המבנים בקיבוץ ירושתו באנרגיה סולארית עד 2.5 מגה וואט כולל".

בכנס נדונו ההיבטים הכספיים והטכנולוגיים של חשמל סולארי במגזר החקלאי-התיישבותי. חברת סאנדיי היא אחת מנותנות החסות לכנס זה.

לדברי נעם מרק, מרכז משק קיבוץ רעים: "החלטנו לבצע את המהלך המשמעותי הזה הן כפתיחת ערוץ כלכלי חדש לקיבוץ והן מתוך אידאולוגיה. אנו בטוחים שלצד החיסכון הכלכלי נהנה גם מרווחים שתניב המערכת הסולארית, וכמובן מתרומה אקולוגית חשובה, ומקווים להיות חלוץ שבעקבותיו יצעד כל המחנה, שכנינו בנגב ובמגזר ההתיישבותי בכלל".

לדברי קובי דינר, מנכ"ל חברת סאנדיי, "הקיבוצים מהווים ציבור משתמשים מושלם לשימוש באנרגיה סולארית, ויכולים להיות החלוצים בענף זה, בשל התאמת התנאים הייחודיים שלהם לייצור חשמל סולארי, שכן הם מתפרסים על שטחים גדולים ובבעלותם מבנים מתאימים להתקנת מערכות סולאריות. לסאנדיי מודל ייחודי למימון והתקנה של מערכות סולאריות על גגות מבנים חקלאיים המותאמת במיוחד לצרכיהם של החקלאים ועולה בקנה אחד עם מדיניות החברה להביא את הבשורה הירוקה לישראל באמצעות המגזר ההתיישבותי כפורץ הדרך".