התנועה הירוקה ומימד יחברו לבחירות 2009

בראש התנועה המאוחדת יעמדו במשותף מיכאל מלכיאור וערן בן-ימיני ; ביום שישי תובא ההצעה להכרעה סופית בכינוס האסיפה הכללית של התנועה הירוקה

מימד והתנועה הירוקה סיימו בימים האחרונים מו"מ לחיבור וריצה ברשימה משותפת לבחירות לכנסת ה-18.

מזכירות התנועה הירוקה המליצה על החיבור בין התנועות ואתמול (ד') הסמיכה מועצת מימד את יו"ר התנועה, ח"כ הרב מיכאל מלכיאור, לסכם על תנאי החיבור בין התנועות. אישור סופי לחיבור יתקבל ביום ו' עם כינוס אסיפת חברי התנועה הירוקה.

מהמפלגות נמסר כי הקשרים ההדוקים בין מלכיאור, מהמחוקקים הירוקים הבולטים בכנסת, לבין ראשי התנועה הירוקה, ערן בן-ימיני ופרופסור אלון טל, מתפרסים על-פני שנים ארוכות של שיתוף פעולה בנושאים סביבתיים, בכנסת ומחוצה לה.

מיד לאחר ההכרעה ביום ו' יחלו ההכנות לקמפיין "קצר אך מפתיע", מבטיחים פעילי שתי התנועות. בראש התנועה המאוחדת יעמדו במשותף מלכיאור ובן-ימיני. הצדדים הסכימו כי רשימות שתי התנועות תשתלבנה לסירוגין ברשימה המשותפת.

מלכיאור: "עשר שנים של פעילות פרלמנטרית סביבתית חברתית מובהקת הבשילו לכדי החיבור הנחוץ כל כך בעת הזו. ערן בן-ימיני, אשר יסד את מגמה ירוקה, עומד בראש התנועה הירוקה האמיתית, ולאחר שותפות ארוכת שנים במאבקים סביבתיים, אין טבעי מהחיבור בין התנועות".

בן-ימיני: "מזה יותר משנה אנו עסוקים בבניית התשתית של התנועה הירוקה, אשר בה לוקחים חלק בוגרי ומקימי הארגונים הסביבתיים והחברתיים בישראל לדורותיהם. הרב מלכיאור הוא בעל הברית המובהק של התנועה הסביבתית, שסייע רבות למאבקי הארגונים הסביבתיים בכנסת ובממשלה. נלחמנו כתף אל כתף בזירה הסביבתית וכעת נלחם יחד על אמון הציבור. החיבור בין התנועה הירוקה למימד הוא טבעי ומתבקש ומציב לציבור הישראלי אלטרנטיבה אמיתית למפלגות ולדפוסי החשיבה הקיימים".

בימים הבאים יקיימו ראשי האיחוד מו"מ עם מי שהיה האסטרטג ומנהל הקמפיין של עיר לכולנו ודב חנין בבחירות המוניציפליות האחרונות בתל-אביב - רון ורבר.