משרדי פרופסור ליבאי ופרופסור מן מתמזגים

המשרד הממוזג ימנה 10 עו"ד, בהם 4 שותפים, ויעסוק בין היתר בליטיגציה פלילית ואזרחית

שר המשפטים לשעבר, עו"ד פרופ' דוד ליבאי, והסניגור הציבורי הראשי לשעבר, עו"ד פרופ' קנת מן, ממזגים את משרדיהם. המשרד הממוזג "ליבאי, מן ושות'" ימנה עשרה עורכי דין, ארבעה מהם שותפים: דוד ליבאי, קנת מן, דפנה ליבאי וגיל עשת.

המשרד הממוזג יעסוק בליטיגציה פלילית ואזרחית, משפט פלילי, בקשות הסגרה, משפט חוקתי ומינהלי ומשפט אזרחי, והוא צפוי להרחיב את תחומי עיסוקו בשנה הקרובה.

ליבאי (74) ומן (61) מיודדים מזה שנים רבות ועבדו יחד באקדמיה ובמשרד המשפטים, שם שיתפו פעולה בנושאים משפטיים שונים. ליבאי כיהן בעבר כפרופ' באוניברסיטת ת"א, כראש לשכת עוה"ד, כיו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת וכשר המשפטים מטעם מפלגת העבודה בממשלות רבין ופרס. הוא ייסד וניהל בעבר את המכון להשתלמות עורכי דין.

מן נולד בארה"ב ובמקביל לדוקטורט ב"ייל" טיפל בתיקי צווארון לבן במשרד עורכי דין ניו-יורקי. בארץ ניהל את המכון למשפט פלילי באוניברסיטת ת"א ועבד כעו"ד במשרד כספי ושות'. הוא היה הוגה ויוזם חוק הסניגוריה הציבורית, הקים את הסניגוריה ועמד בראשה בשנים 1996-2002. כיום הוא משמש כיו"ר הוועדה לסדרי דין וראיות בלשכת עוה"ד.

מבחינת ליבאי המיזוג נדרש נוכח עומס עבודה רב מאוד במשרדו. ליבאי העדיף לצרף את חברו מזה שנים, במקום לחפש עורכי דין מבחוץ. הן ליבאי והן מן ביקשו להרחיב את הפעילות בתחומי עיסוקם וכן להתרחב לתחומים נוספים. הם חשו שאיחוד הכוחות יביא לסינרגיה.

בתוך כך נודע, כי ארקדי גאידמק שיחרר את דן מרידור מייצוגו בפרשת הלבנת ההון בבנק הפועלים, בשל חזרתו לפוליטיקה והתמודדותו בפריימריז בליכוד, ושכר במקומו את פרופ' ליבאי. ל"גלובס" נודע, כי במקור תכנן גאידמק שמרידור ייצגו בשימוע (יחד עם עו"ד שלומי בן-אריה) וליבאי ייצגו במשפט, אולם הוא נאלץ לשנות את התכנון.

ביום א' ייצגו ליבאי ובן-אריה את גאידמק בשימוע, בניסיון להניא את הפרקליטות מהכוונה להעמידו לדין בגין הלבנת הון של 50 מיליון דולר שמקורם ב"עבירת מקור" (עבירות מירמה במקרה זה) וכן באשמת קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות.

בתוך כך נודע כי מפלגתו של גאידמק, צדק חברתי, הגיעה להסכם עם החברה הקבלנית א.ל חכם, לפיה המפלגה תשלם לחברה כ-664 אלף שקל ותפקיד בתוך שבוע ערבות על סך 700 אלף שקל, ולאחר מכן יבוטלו העיקולים הזמניים על חשבון הבנק של המפלגה. העיקולים הוצאו לבקשת החברה, בטענה לחוב.